۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 55225239

قاسم احمدی لاشکی، معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد جذب ۲۵ هزار نیروی خدماتی را دادیم و حقوق آن ها نیاز به پیگیری دارد.

هدیه به معلمان در بهار ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه قانون تأسیس مسکن فرهنگیان سال ۶۸ تدوین شده است ولی چرا اجرا نشده تا تعداد زیادی از معلمان باید بدون مسکن باشند، اظهار کرد: البته از آقای حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که ساخت مسکن برای فرهنگیان را آغاز کرده است  و ۴۳ هزار واحد در حال ساخت است.

وی افزود: در قانون مسکن فرهنگیان آمده است: دولت موظف است در شهرها، بخش‌ها و روستاها که امکان واگذاری زمین دارد، ۴۰ درصد اراضی و مجتمع‌های مسکونی را با اولویت به آموزش و پرورش دهد و ۹۰ درصد اعتبارات لازم در قالب وام ۲۵ساله با سود ۴ درصد براساس سوابق در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: قوانین خوب باید باقی بماند و دسته‌بندی شود تا مجریان از آن استفاده کنند و قوانین زائد به‌دور ریخته شود.

وی با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی برای مناطق محروم و افراد غیربرخوردار عالی است، مطرح کرد: این روش آموزشی دوسویه نیست یعنی متوجه نمی‌شویم دانش‌آموز دروس را یاد گرفته است یا خیر.

پهنای باند مصرفی شاد دو برابر واتس‌آپ

احمدی لاشکی ادامه داد: پهنای باند مصرفی شاد دو برابر واتس‌آپ است، بیش از ۱۲.۷ میلیون نفر  دانش‌آموز و ۷۲۸ هزار معلم در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند، در دوران پس از کرونا نیز شاد تعطیل نمی‌شود و در  سال‌های آینده مکمل آموزش است.

 ۶۴درصد دانش‌آموزان از موبایل والدین استفاده می‌کنند

وی اضافه کرد: برای تأمین تبلت دانش‌آموزان، طرح هدایت با شعار هر دانش‌آموز یک تبلت را داریم، ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم و ۱۲ درصد موبایل برای خودشان است، ۵۲ درصد از موبایل مادر، ۱۲ تا ۱۷ درصد از موبایل پدر و مابقی از سایر روش‌ها مثلاً موبایل خواهر یا برادر و بستگان استفاده می‌کنند.

دولت تا این لحظه نتوانسته است برای ۳میلیون دانش‌آموز موبایل بخرد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز، ابزار آموزش مجازی را در اختیار ندارند و باید فکری برای آنها شود، این‌که بگوییم دولت پول دارد که موبایل بخرد تا این لحظه نتوانستیم کاری کنیم، منتظریم ببینیم مجلس در بودجه چه‌کاری را انجام می‌دهد و آیا عددی را به خرید تبلت اختصاص می‌دهد.

احمدی لاشکی متذکر شد: وزارت آموزش و پرورش برای تأمین تبلت دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف و خصوصی کمک گرفته است و بیش از ۲۰۵ هزار ابزار را خیّران خریدند که در اختیار قرار گرفت، با ۲۸ استاندار تفاهم‌نامه امضا کردیم تا بخشی از هزینه تأمین تبلت را تهیه کنند اما این تعداد مشکل را حل نمی‌کند ما باید برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز برنامه‌ریزی کنیم که کار سخت و مسیر طولانی است.

رتبه‌بندی، عیدانه به معلمان

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق را به اسم رتبه‌بندی داشتیم؛ وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی را تهیه و به دولت ارائه کرده است، وزیر نیز نشستی را با عناصر تأثیرگذار دولت از جمله آقای جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند که این جلسات باعث هماهنگی بیشتر شد و طی این هفته یا هفته‌های آینده طرح رتبه‌بندی راهی مجلس می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتبار رتبه‌بندی باید در بودجه لحاظ شود، بودجه‌ای که در ابتدا برای آن اختصاص دادند ۵ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که اعتباری قابل توجه نیست، مجلس برای اعتبار آن در حال پیگیری است تا برای بهار ۱۴۰۰ این هدیه را به معلمان بدهیم و آنها در ۵ رتبه تقسیم شوند.

حقوق نیروهای خدماتی نیاز به پیگیری دارد

وی درباره نیروهای خدماتی مدارس گفت: برای نیروهای خدماتی باید اقدامات اساسی کرد، پیشنهاد  جذب ۲۵ هزار نیروی خدماتی را دادیم و امیدواریم در مجلس مصوب شود، حقوق آنها نیاز به پیگیری جدی دارد و آموزش و پرورش در حال پیگیری است و امیدواریم مسئولان مربوط به حقوق و دستمزد نیز توجه لازم را داشته باشند.

احمدی لاشکی درباره استخدام معلمان غیررسمی تصریح کرد: ۸۸ هزار نفر معلم حق‌التدریس باید استخدام شوند و تاکنون مجوز استخدام ۵۷ هزار و ۴۹۷ نفر را از سازمان استخدامی دریافت کرده‌ایم و به‌زودی برای طی دوره یک‌ساله آموزشی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، این افراد نگران آزمون اصلح نباشند چون موضوع خاصی نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 7
    سلام. این رتبه بندی نیست و سابقه بندی است...چون فقط براساس سابقه خدمت به 5رتبه تقسیم می‌کنید و به معلمان مظلوم سال اول و دوم خدمت یک ریال هم اختصاص ندادید و عملاً از رتبه بندی و فوق العاده ویژه آموزشی که حق همه معلمان بود محروم کردید..!!! روزقیامت در پیشگاه خدا ی عادل قدرتمند شکایتتون میکنیم و ازتون نمی‌گذاریم
  • علی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    11 0
    سلام از سال 76 دارند از این حرفها می زنند من 5 سال خدمت بودم الان سال آخر خدمت هستم فقط شنونده باید عاقل باشد
    • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      سلام ما سابقه بالاها مو سفید کردیم در این آموزش و پرورش، شما هم سابقتون بره بالا ازش بهره مند میشید، فعلا اجازه بدید ببینم اصلا اجرا میشه یا نه.
  • ناشناس IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    خدا خیرتون بده !!! آقا هر چی به کارمندان اضاف میشه ما هم میگیریم چرا همچین جلوه میدین انگار مبلغ کلانی میدین؟ والا چند ساله فقط شعار میدین ولی همش الکیه ، در ضمن اضافه شدن حقوق ها نمیشه هدیه
  • علی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    مگه معلم ها چه کردن اینقدر لی لی به لالاشون میزارین
    • ناجی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      1 0
      باسلام.مگرکارازاین سخت ترکه درحالت عادی شش ماه استراحت درمنزل دارند حالاکه کرونااومده معلمان دعاونذرونذورات که تاابدبیماری ادامه پیداکنه.بندگان خداخیلی زحمت میکشن .شماخیال کردیدخوابیدن درمنزل کارراحتی است؟
  • رضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    تورا به خدا خجالت بکشید ازاین رتبه بندی خسته شدیم تا احکام رانزنی باور نمی‌کنیم با 32سال سابقه خدمت به حرفهای شما اعتماد ندارم
  • علی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    سلام، با این عناوین مقام معلم را لگد مال می کنید. چه زمانی باید به این درک برسید؟
  • قرار دادی IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    با سلام وخسته نباشید. تو یک سال نگاه ویژه ای به معلمان رسمی انداختید کاش از اون نگاه ویژه نه لااقل زیر چشمی به نیر و های قراردادی که 10 سال هستش با مدر ک فوق لیسانس کار میکنه و ماهی هم 2800 میگیره بندازید. نه پول درست وحسابی میگیریم نه امنیت شغلی داریم نه از تبدیل وضعیت و اعمال مدر ک خبری هست انگاری تف سر بالایم و فرزند ناتنی این وزارتخانه. نه احترامی برامون قائلند. همیشه هم از مقامات دست بالا تهدید به اخراج هستیم و مسبب تمام بد بختی های و بیسوادهایی آموزش و پرورش .پول اندکی هم که از دولت میگیریم انگار از جیب بعضی معلمان در میادمثل این میمونه که حق اونا رو خوردیم یا از حقوق اونا کسر می کنن و به نیروهای قراردادی میدن . خلاصه فکری به حال این قشر واقعا آسیب دیده و زحمت کش بکنید .ممنون از محبتتان
  • کمال دهکردی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 1
    سلام وتشکر از اینکه بعد از سالیان طولانی یکی به فکر نیروهای خدماتی افتاد وهمین طور حقوق نا چیز انها که باید شاهد تغییرات اساسی بشود باز هم ممنون
  • الاغ IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    ما هم شنیدیم و باور کردیم فکر نکنید هر سال چند بار تو بوق و کرنا میکنین که معلم ها .... تا جلوه معلم را خراب کنید
  • علی محمد آیین IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    در کشور ثروت مندی مثل ایران ......برایتان متاسفم
  • حمید IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    دو ماهه سامانه فیش حقوقی رو بستن . هر ماه 300 تومن از حقوق من کم شده این ماه سامانه باز شده ولی قسمت حقوق و مزایارو بستن . در دریافتی یه چیز هست در واریزی چیز دیگه . چه خبره . خدایی جیب مارو نزنین رتبه بندی مال خودتون.
  • جاسم IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    بشنو وباور نکن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید