یک کشتی متعلق به نیروی دریایی آمریکا امروز در حوالی جزایر ادعایی چین در دریای چین جنوبی دیده شد.

عبور یک کشتی آمریکایی از دریای چین جنوبی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اقدام از سوی این کشتی آمریکایی در راستای عملیات دریانوردی "آزادانه" و جدیدترین اقدام واشنگتن در به چالش کشیدن ادعاهای پکن در آب‌های مورد مناقشه محسوب می‌شود.

یگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، ناوشکن یو.اس.اس راسل بر اساس حق دریانوردی آزاد و قوانین بین‌المللی در نزدیکی جزایر اسپارتلی حضور داشته است.

چین مدعی مالکیت تمامی این منطقه است اما برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز مدعی مالکیت برخی از این جزایر یا همگی آنها هستند.

ادعاهای قلمرویی از سوی چین در آب‌های مملو از منابع طبیعی به یک مساله اساسی در روابط پر تنش بین پکن و واشنگتن بدل شده و دو کشور، بر سر روابط تجاری، ماهیت کرونا، هنگ کنگ، تایوان و اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر علیه مسلمانان اویغور درگیر هستند.

عبور کشتی آمریکایی از نزدیک جزایر اسپارتلی در پی رزمایش مشترک از سوی دو ناوگروه آمریکایی در دریای چین جنوبی و عبور یک کشتی دیگر آمریکایی از نزدیکی جزایر پاراسل تحت کنترل چین در اوایل ماه جاری میلادی اتفاق افتاده است.

این اقدامات بیانگر این است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال کاهش یا توقف تلاش‌هایش در ارتباط با ادعاهای پکن پس از یک دوره پر تنش در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا نیست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید