به گفته سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، سال آینده با کمک دولت و مجلس پرداخت خوبی برای بازنشستگان تامین اجتماعی انجام خواهد شد.

افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در مرداد ماه مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کردیم و بعد از آن مجدد حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مهرماه متناسب شد و همین افزایش مجدد حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مهر ماه، بیشتر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود، به همین دلیل این شکاف باید پر شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: بر این اساس باید منابعی را داشته باشیم تا مرحله دوم متناسب‌سازی را انجام دهیم، در ابتدا باید ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته شده تامین اجتماعی از دولت را دریافت کنیم که این موضوع موافقت دولت را به همراه دارد و باید در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شود، ممکن است که این بدهی به صورت نقد نباشد در قالب شرکت و اموال هم باشد که اگر این طور هم باشد، مشکلی نیست.

وی افزود: دولت بابت حق بیمه برخی اقشار و اصناف یارانه در نظر گرفته و عهده دار آن است که باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و همین پرداختی‌ها، انباشته شده است که طلب تامین اجتماعی از دولت است و قرار شده در سال ۱۴۰۰ به صورت جاری این بخش از مطالبه ما از دولت دریافت شود.

سالاری با اشاره به اینکه در هر دو زمینه پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان و بدهی جاری دولت در سال ۱۴۰۰ به سازمان تامین اجتماعی که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، نظر مسئولان دولتی مثبت بوده است، ادامه داد: این دو اقدام تامین اجتماعی را توانمند می‌کند که به صورت پایدار متناسب سازی را در مرحله دوم انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کارگروهی تشکیل شده است، گفت: قرار است به اتفاق مسئولان کانون عالی فرمول‌های متناسب سازی مرحله دوم را طراحی کنند، تا متناسب سازی حقوق بازنشستگان را براساس منابعی که در اختیارمان قرار می‌گیرد، انجام دهیم.

وی بیان کرد: از طرف دیگر بخشی از فاصله‌ها، از افزایش حقوق کارگری قرار است جبران شود و به دنبال آن حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال آینده حقوقشان افزایش می‌یابد، این افزایش از طرف حقوق کارگری، فاصله بین صندوق ما و سایر صندوق ها را رفع خواهد کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: با کمک دولت و مجلس امیدواریم سال آینده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت مناسب پرداخت شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    5 0
    سلام این حرفها فقط باعث افزایش تورم است .بی انکه به حقوق کسی اضافه شود .وبعث بدبختی کارگران میباشدکه باید هزینه انرا بپردازند.
  • مهدی شیرازی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    بدبخت بازنشسته تامین اجتماعی که همیشه باید کمتر از همه بازنشستگان کشوری ولشکری حقوق بگیرد به جرم کارگربودن!!!
  • منصورکریمی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    قول دوروغ ندهید از این قولها زیاد دادید عمل نکردید
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    مشکل مستمری بگیران تامین اجتماعی این است که بستگان مجلسی ها و دولتی ها از این قشر نیستند، اگر بودند مدافعی داشتیم، چون همه کشوری هستند، بعد از دوازده سال تاخیر با ما چه کردند.
  • LV ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    دو صد گفته چو نیم کردار نیست،بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد،وعده سر خرمن،حرف یعنی باد هوا.
  • عباس IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    مشکل اینجاست که آقایان فقط میخوان با اضافه کردن حقوق حداقل بگیرها پرونده را ببندند و باقی افراد که یک عمر بیمه بالاتر پرداخت کردند یعنی متوسط بگیرها را با یه افزایش حداقلی رها کنن آیا این انصافه ؟ آیا این باعث نمیشه دیگه تمایلی نباشه برای پرداخت حق بیمه بالاتر و اینکه همه حق بیمه حداقلی پرداخت کنن و دو سال آخر را برای دریافت حقوق بالاتر حق بیمه بالاتر بدن
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    حقوق نجومی بگیران برسی کنید و به عدالت بدهید دولت نجومی بگیر است مستمری بگیر 30 سال کار کرده باید 3ملیون بدونه هییچ واریزی دیگر در طول سال فر هنگیان 20 سا ل کار و دائم التعطیل در روز 4 ساعت کار از ساعت 8 تا 12 موقع باز نشستگی 5سال به سنوات انها اضافه می شود 5سال به مستمری اضافه کنید عدالت کجاست با این حقوق در مقابل خانواده ما چه کنیم از بس دوروغ گفتید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید