در حاشیه نشست سوچی، الکساندر لاورنتیف، نماینده پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه با علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

دیدار نماینده پوتین با سرپرست هیات ایران در نشست سوچی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، لاورنتیف روز سه شنبه با علی اصغر خاجی سرپرست هیات ایرانی در شهر سوچی دیدار کرد.  

جزییات و موضوعات مورد بحث این دیدار در خبر رسانه روسی اعلام نشده است.

تاس به نقل از یک مقام هیات روسیه در سوچی نوشت: نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه امروز همچنین با «سلجوق اونال» رئیس اداره امور سوریه وزارت امور خارجه ترکیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.   

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه اعلام کرد که شرکت کنندگان در مذاکرات در روند آستانه در سوچی مسائل مربوط به پیامدهای مخرب تحریم های یکجانبه آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه را بررسی می کنند.

لاورنتیف روز سه شنبه در سوچی جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز، ما قصد داریم مسائل مربوط به تدابیر تحریمی ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه را بررسی کنیم.  

وی افزود: سوریه در زمان حاضر در انزوای سیاسی و اقتصادی شدید قرار دارد که عرصه را برای برگزاری روند مذاکرات کاری یکسان و برابر با دولت سوریه، تنگ می کند.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه تصریح کرد: نباید اجازه داد تا مجازات جمعی مردم سوریه از جمله آن عده که حامی دولت قانونی این کشور است، ادامه بیابد.  

لاورنتیف گفت، آمریکا دعوت برای شرکت در مذاکرات سه جانبه در سوچی را که با هدف حل و فصل مساله سوریه برگزار می شود رد کرده است.

وی ادامه داد: روسیه دعوت نامه ای را برای شرکت امریکا در مذاکرات سوچی ارسال کرد اما واشنگتن این دعوت را رد کرد.  

امروز مذاکرات در روند آستانه برگزار می شود و هیات های روسیه، ایران و ترکیه، معارضان سوری و دولت سوریه برای شرکت در این مذاکرات وارد شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه شدند.

هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست "علی اصغر خاجی" دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی  در پانزدهمین نشست بین المللی کارشناسان ارشد کشورهای عضو روند آستانه حضور دارند.   

بررسی آخرین تحولات سوریه در عرصه های مختلف محور اصلی گفت وگوهای نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه طی دو روز نشست خواهد بود که در شهر سوچی برگزار می شود.

در پانزدهمین نشست مذاکرات آستانه نمایندگان کشورهای ضامن شامل ترکیه، روسیه و ایران و نمایندگان دولت سوریه و مخالفان و همچنین نماینده سازمان ملل متحد در سوریه شرکت می‌کنند.  

جمهوری اسلامی ایران و روسیه از بیش از ۵ سال پیش مذاکرات در روند آستانه را آغاز کردند و در این مدت ۱۴ دور مذاکرات در این چارجوب برگزار شد که در آن نمایندگان دولت سوریه و برخی کشورهای منطقه نیز شرکت کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید