اولویت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مورد موافقت قرار گرفت.

موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز، با ۱۸۷ رای موافق ۳۸ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۴۷ نماینده حاضر با اولویت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان برای طرح و بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: طبق ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی مجلس اگر طرحی مورد تصویب مجلس قرار نگیرد، بدون تغییرات اساسی تا ۶ ماه نمی توان آن را در مجلس پیشنهاد کرد، مگر آنکه ۵۰ نفر از نمایندگان تقاضای طرح مجدد آن را داشته باشند.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: اکنون ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست بررسی مجدد این طرح را در مجلس دارند که باید آن را به رأی بگذاریم و نصف به اضافه یک رأی نیاز دارد تا کمیسیون آیین نامه داخلی بتواند آن را مجدد بررسی کند.

وی تاکید کرد: اگر صحن به درخواست ۵۰ نماینده رأی ندهد، کمیسیون نمی تواند تا ۶ ماه به طرح شفافیت آرای نمایندگان ورود کند، در حال حاضر که بودجه در صحن بررسی می شود، فرصت خوبی است تا کمیسیون آیین نامه داخلی طرح مذکور را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. نمایندگان نیز می توانند نظرات خود را به کمیسیون ارائه دهند تا بعد از عید، طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور صحن علنی قرار گیرد.

 همچنین محمدباقر قالیباف در این مورد بیان داشت: ضعف هایی به طرح شفافیت آرای نمایندگان وجود دارد، اما با رأی شما در مدار بررسی قرار می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید