در مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان کشتی و وزنه‌برداری المپیک و والیبال نشسته پارالمپیک که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، از تندیس حسین رضازاده و عباس جدیدی رونمایی گردید.

رونمایی از تندیس حسین رضازاده و عباس جدیدی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان المپیک و پار المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم از تندیس حسین رضازاده، عباس جدیدی، مرحوم توفیق جهان بخت، مرحوم ناصر گیوه چی و عبداله موحد در بخش المپیک و علی کشفیا در بخش پار المپیک رو نمایی شد. 

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش، عبد الحمید احمدی معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، حسین رضازاده، عباس جدیدی، عسگری محمدیان و حسین کلانی حضور داشتند. 

برخی از اعضای هیات اجرایی و روسای فدراسیون ها نیز در این مراسم شرکت کردند.  

در حالی که مراسم قرار بود ساعت ۱۰ آغاز شود با ۴۰ دقیقه تاخیر انجام شد. 

شلوغی سالن نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا از نکات قابل توجه این مراسم بود. 

*صالحی امیری: از تالار مشاهیر فوتبال رونمایی می کنیم

رضا صالحی امیری در ابتدای مراسم بیان کرد: امروز یکی از روزهای بیاد ماندنی است و در این جمع صمیمی تصویری از تاریخ ورزش ایران به نمایش در می آید و نسل آینده به این افراد احساس غرور و عزت خواهد داشت. از سلطانی فر تشکر می کنم که بانی این حرکت شد البته او از جمع عذرخواهی کرد که به دلیل جراحی دندان امکان صحبت ندارد.  در این جمع افرادی حضور دارند که روزی کام ملت را شیرین کردند. همچنین انسان جانباز بزرگی در این جمع حضور دارد. 

او ادامه داد: همه کشتی گیران جهان از عباس جدیدی وحشت داشتند و سال‌ها کام ملت را شیرین کرد. من روز گذشته با موحد هم صحبت کردم و او ناراحت بود که چرا در این جمع نیست. امروز اتفاق دیگری هم شکل می گرد و عسگری محمدیان مدال هایش را به موزه اهدا می‌کند. ما تلاش می‌کنیم ماهانه از تندیس پنج قهرمان رونمایی می کنیم. همچنین از تالار مشاهیر فوتبال ایران رونمایی می کنیم.  حسین کلانی امروز به نمایندگی از جامعه فوتبال در این مراسم حضور دارد. ما تلاش می کنیم انسان های اخلاق مدار را معرفی کنیم تا الگوی نسل جوان ایران باشند.   

*اهدای مدال المپیک عسگری محمدیان به موزه 

در هنگام رونمایی از تندیس‌ها، عباس جدیدی و حسین رضا زاده و علی کشفیا حضور داشتند. همسر و فرزند ناصر گیوه چی و خواهرزاده توفیق جهان بخت به این مراسم آمدند و از تندیس‌ها رو نمایی کردند. عرب از فدراسیون کشتی نیز از تندیس عبداله موحد رونمایی کرد. 

عسگری محمدیان قهرمان کشتی که به همراه همسرش به مراسم آمده بود، مدال المپیک ۱۹۹۲ المپیک بارسلونا خود را به موزه ورزش اهدا کرد. محمدیان به نشانه تشکر بر سر همسرش بوسه زد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید