اما آیا کریمی و مهدوی‌کیا با چنین شعارهایی می‌توانند رأی خود را تضمین کنند؟ اگر انتخابات فدراسیون فوتبال یک انتخابات ۸۵ میلیون نفری بود پاسخ به این سؤال حتماً مثبت بود، اما انتخابات فدراسیون فوتبال این طور نیست.

علی کریمی و مهدی مهدوی کیا؛ ائتلاف ضد فساد در راه فتح فدراسیون فوتبال

سلام نو – سرویس ورزشی:  با نزدیک شدن به روز انتخابات فدراسیون فوتبال تب این رخداد داغ‌تر می‌شود و رقابت بین نامزدها رنگ و بویی جدی‌تر به خود می‌گیرد، به خصوص با توجه به این مسئله که در این دوره دو چهره مطرح فوتبال ایران یعنی علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا برای ریاست و نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند.

علی کریمی نخستین بار در یک برنامه اینترنتی و در حضور خداداد عزیزی از قصد خود برای نامزدی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال پرده برداشت و گفت که اگر بشود حتماً این کار را می‌کند. به لطف اجبار فیفا و تغییراتی که اساسنامه کرد این اتفاق رخ داد و علی کریمی نیز توانست برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کند. ماجرا جایی جالب‌تر شد که در تیم چهار نفره کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال، نام مهدی مهدوی‌کیا به عنوان نایب‌رئیس اول به چشم می‌خورد.

کریمی و مهدوی‌کیا نماد دوران اقتدار پرسپولیس و نماد دوران درخشان فوتبال ایران هستند. دورانی که ستاره‌های ایرانی در بوندس لیگا می‌درخشیدند، فوتبال ملی جذاب بود و استقلال و پرسپولیس رقابت شانه‌به‌شانه و خوبی داشتند. کریمی و مهدوی‌کیا هر دو نماد جنسی از موفقیت بودند.

کریمی جادوگر بود و محبوب کشورهای حاشیه خلیج فارس. در دورانی که هنوز پای ژاوی به آسیا باز نشده بود علی کریمی محبوبیتی عجیب در امارات و دیگر کشورهای عربی داشت. او هنوز هم از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های خارجی کل لیگ قطر است. در طرف دیگر مهدوی‌کیا از ستون‌های هامبورگ بود. مهدی موشک هامبورگ بود و وقتی پا به توپ می‌شد کل ورزشگاه صدای موشک را در می‌آوردند و منتظر او بودند. مهدوی‌کیا همین حالا هم از چهره‌های محبوب و متنفذ باشگاه هامبورگ است. در کنار این مهدوی‌کیا مدیر آکادمی فوتبال کیا است که در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است.

همین سوابق باعث شد تا انتخابات نه چندان جذاب فدراسیون فوتبال برای مردم مهم شود. خبر آمد که مهدوی‌کیا رد صلاحیت شد، اما در نهایت این خبر تکذیب شد. گفته شد که یکی از نامزدها به کریمی پیشنهاد انصراف و قبول نایب‌رئیسی خود را داده ولی جادوگر نپذیرفته. در همین مدت کوتاه اخبار بسیاری از این جنس منتشر شده، اما هیچ کدام باعث انصراف کریمی و مهدوی‌کیا نشده است.

بیشتر بخوانید:  حمید درخشان: صد در صد از علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا حمایت می‌کنم

حالا این دو ستاره سابق تیم ملی بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرده‌اند که در تصمیم خود مصمم هستند و گفته‌اند: از معادلات پشت پرده کاملاً آگاهیم اما داوطلب شدیم تا ثابت کنیم، انتقادهای چند سال گذشته فقط شعار نبوده و با کسی هم حب و بغض شخصی نداریم بلکه معتقدیم این فوتبال باید عاری از فساد و کاملاً پاک و شفاف باشد.

این دو نفر روی نقطه‌ای دست گذاشتند که حداقل در دو سال اخیر و پس از ماجراهای قراردادهای کالدرون، استراماچونی و به خصوص ویلموتس حسابی مورد توجه قرار گرفت؛ فساد. کریمی و مهدوی‌کیا با اشاره به شعار خود گفته‌اند: شعارمان خیلی واضح و روشن فوتبال پاک و مبارزه علیه فساد فوتبالی است.

مهدوی‌کیا و کریمی در بخش دیگری از بیانیه خود به یک ایراد قدیمی فوتبال ایران یعنی آمار دروغ دادن اشاره می‌کنند و می‌نویسند: در این برنامه جایی برای ارائه گزارش دروغین وجود ندارد و نمی‌توان با آمار نادرست باشگاه‌هایمان را به سازمان داخلی و خارجی درآمدزا معرفی کنیم در حالی که این فوتبال چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی کاملاً ورشکسته است.

بیشتر بخوانید: محمود خوردبین: محبوبیت کریمی و مهدوی‌کیا بر هر مخالفتی پیروز می‌شود 

اما آیا کریمی و مهدوی‌کیا با چنین شعارهایی می‌توانند رأی خود را تضمین کنند؟ اگر انتخابات فدراسیون فوتبال یک انتخابات ۸۵ میلیون نفری بود پاسخ به این سؤال حتماً مثبت بود، اما انتخابات فدراسیون فوتبال در اختیار مجمعی قرار دارد که بسیاری از اعضای تقریباً اطمینان دارند پیروزی کریمی و مهدوی‌کیا منافع شخصی آنان را تأمین نخواهد کرد. در کنار این آن طور که مشخص است، وزارت ورزش و جوانان چندان با این دو نفر همراه نخواهد بود.

محمدرضا عباسی، مدیرعامل سابق سیاه جامگان و ابومسلم مشهد و عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال از جمله کسانی است که معتقد است به خاطر لابی افراد قدرتمند در مجمع این فدراسیون، کریمی و مهدوی‌کیا در انتخابات شانس کمی دارند. عباسی که با ایسنا گفت‌وگو کرد تأکید دارد که اگر امکانات و اعتبار مالی کافی در اختیار کریمی و مهدوی‌کیا قرار بگیرد این دو می‌توانند از دیگران موفق‌تر باشند.

هرچند در طرف مقابل چهره پیش‌کسوتی مثل محمود خوردبین، در گفت‌وگو با سلام نو می‌گوید که محبوبیت کریمی و مهدوی‌کیا تمام موانع را کنار می‌زند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید