به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سیستم گرمایشی مدارس استانداردسازی شده و دیگر مدارس نفتی و بخاری نفتی وجود ندارد.

خداحافظی مدارس ایران با بخاری‌های نفتی

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، مهرالله رخشانی‌مهر بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید و افتتاح مدرسه ۶ کلاسه سعادت راه روشن روستای قلعه پایان شهرستان گلوگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی در استان مازندران و کل کشور با قوت اجرایی شد و پرونده مدارس نفتی بسته شده است و تقریبا" بخاری نفتی برچیده شد و تنها در مناطقی که زیرساخت گاز ندارند؛ بخاری نفتی فعال است و اگر زیرساخت گاز فراهم بود؛ بخاری نفتی نداشتیم.

وی گفت: به سمت جمع‌آوری بخاری گازی هم حرکت کردیم و از مجموع بخاری‌های گازی در سطح مدارس کشور، تعداد قابل توجهی بخاری گازی در کل کشور جمع‌آوری شد و در حال حاضر فقط ۴۸ هزار بخاری گازی وجود دارد که تا سال آینده پرونده این بخاری‌های گازی هم بسته می‌شود.

بخاری‌های نفتی از مدارس برچیده شد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پروژه های افتتاحی در سال جاری خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ و در مهرماه و ایام دهه فجر ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور شده است و ۱۸۰ پروژه ورزشی افتتاح شده که در مجموع برای کلاس‌ها و پروژه های ورزشی تحویل شده ۳۸ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی حضور خیران را نیرومحرکه برای بازسازی، تجهیز و ساخت فضاهای آموزشی دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار میلیارد ریال کمک خیران در بخش مدرسه‌سازی اجرایی شد که این مبلغ در سال گذشته، ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است و شاهد رشد بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حضور خیران در مدرسه‌سازی از سال گذشته تاکنون بودیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید