به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، منصور غلامی، وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با حضور در جلسه امروز کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وزیر علوم پاسخ سوالات نمایندگان مجلس را داد

به گزارش سلام نو، احمدحسین فلاحی در توضیح جلسه روز دوشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به ایرنا گفت: منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری میهمان امروز جلسه کمیسیون بود و نمایندگان دغدغه‌ها و سوالات خود را در زمینه‌های مختلف از وی مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان نخستین نماینده سوال کننده از وزیر بود، افزود: سوال وی و اکثر نمایندگان در این زمینه بود که وزارت علوم در راستای تکالیفی همچون ساخت و واگذاری خوابگاه برای متاهلین و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متاهل که در قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب شده چه اقداماتی انجام داده است این نماینده سوال‌کننده بعد از استماع پاسخ‌های وزیر، برای اجرای دقیق این قانون فرصت یک ماهه به وزارت علوم داد.

فلاحی خاطرنشان کرد: جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان دیگر نماینده سوال‌کننده از وزیر بود و درباره طولانی‌مدت بودن فرآیند جذب هیات علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی از غلامی سوال کرد که مقرر شد این موضوع با پیگیری‌های بیشتر ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از جلسه امروز به سوال پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان از وزیر علوم اختصاص داشت، عنوان کرد: سوال این نماینده درباره دلایل تاخیر در تکمیل، راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در دانشکده صنعت و معدن شهرستان قروه و اینکه چرا دانشگاه‌های اقماری کردستان دارای ردیف اعتباری مستقل هستند، اما در مورد دانشگاه مذکور کوتاهی صورت گرفته، بود که این نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد دو سوال از وزیر علوم مطرح کرد. سوال نخست وی درباره اینکه چرا وزارت علوم نسبت به تحویل و آماده‌سازی ساختمان دانشگاه‌پیام‌نور مهاباد به عنوان دانشکده فنی علیرغم قول و موافقت قبلی وزیر اقدام نمی‌کند، بود که پس از استماع پاسخ‌های وزیر، فرصت یک ماهه برای پیگیری این موضوع به وزارت علوم داد.

فلاحی یادآور شد: سوال دیگر نماینده مردم مهاباد نیز درباره بی‌توجهی وزارت علوم به تدریس زبان مادری و اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی بود که از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید