ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه تولد «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی، اعلام کرد تحرکات نظامی همسایه شمالی خود را زیر نظر دارد.

کره جنوبی: تحرکات نظامی کره شمالی را به دقت زیر نظر داریم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از یونهاپ، ارتش کره جنوبی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحرکات نظامی کره شمالی در آستانه مراسم تولد «کیم جونگ‌ایل» رهبر سابق این کشور، را به دقت زیر نظر دارد.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: ما به دقت تحرکات مرتبط را زیر نظر داریم و فعلاً موضوع غیر معمولی برای بررسی بیشتر وجود ندارد.

بر این اساس، سالروز تولد کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کره شمالی که در این کشور به نام «روز ستاره درخشان» نام‌گذاری شده، یکی از مهمترین و بزرگترین جشن‌های ملی کره شمالی است که قرار است فردا سه‌شنبه برگزار شود.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ماه گذشته و درست چند روز پیش از مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا در یک گزارش وظایف جنگی مقرر برای ارتش خلق کره و صنایع مهمات سازی در سال جاری، و همچنین خط مشی آینده برای بخش روابط با کره جنوبی و بخش روابط خارجی را تعیین کرد».

کیم جونگ اون با اشاره به اینکه بحث شکل دهی مجدد به روابط با کره جنوبی به دلیل وضعیت حاکم و گذشت زمان یک امر ضروری است، از سئول برای پیشنهاد همکاری در حوزه‌های «غیر بنیادی» همچون مقابله با کووید -۱۹ و گردشگری انتقاد کرد و گفت که کره جنوبی باید خرید تسلیحات نظامی از آمریکا و اجرای رزمایشهای نظامی با این کشور را متوقف کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید