حسین کنعانی مقدم به سلام نو گفت: نماینده به صفت یک فعال سیاسی می‌تواند به انتخابات ورود کند ولی نباید از تریبون و فضای مجلس به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده کند.

نمایندگان نباید از تریبون و فضای مجلس استفاده انتخاباتی کنند / چرا رییسی و قالیباف پس بازگشت از سفر قرنطینه نشدند؟

سلام نو – سرویس سیاسی: مجلس یازدهم هر روز یک ماجرای جدید و متفاوت دارد که می‌تواند باعث تعجب بیش از پیش مردم شود. پس از ماجرای سیلی عنابستانی به سرباز ناجا و سفر پر حاشیه قالیباف به روسیه حالا نوبت به دعوت از چهره‌های مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری رسیده است.

اخیرا خبر رسیده که برخی نمایندگان در حال جمع‌آوری امضا و دعوت از دو چهره اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ هستند. آن چنان که از داخل مجلس شنیده شده برخی از اعضای جبهه پایداری پشت این ماجرا قرار دارند و قصد دارند شمار امضاهای نامه را به عدد ۲۰۰ برسانند.

این اتفاق کم سابقه باعث انتقادات مختلف از این گروه از نمایندگان و مدیریت مجلس شده است و حتی برخی نمایندگان نیز دست به نقد این حرکت زده‌اند.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا نیز در گفت‌وگو با سلام نو با انتقاد از این اتفاق تاکید کرد که نمایندگان به صفت شخصی می‌توانند حتی ریاست ستاد انتخاباتی یک نامزد را قبول کنند، اما نباید تریبون و فضای مجلس را انتخاباتی کنند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با تاکید بر اینکه نمایندگان آزادند که فعالیت سیاسی و توصیه انتخاباتی کنند افزود: ولی باید بدانند مجلس جای تبلیغ انتخابات ریاست جمهوری نیست و تریبون مجلس نباید ابزاری برای تبلیغ اشخاص شود. مجلس و نمایندگان صرفا باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند، نه این که به مسئله مصداق‌ها ورود کنند.

وی ادامه داد: نماینده به صفت یک فعال سیاسی می‌تواند به انتخابات ورود کند ولی نباید از تریبون و فضای مجلس به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده کند.

وی در ادامه در واکنش به برخی انتقادها از مجلس گفت: مجلس ما به نوعی مجلس عوام است و کسانی رأی آوردند که بین مردم بودند و ادبیاتشان مثل مردم است، در نتیجه ما شاهد ادبیات مختلفی خواهیم بود. مهم این است که نمایندگان به وظایف خود عمل کنند.

کنعانی مقدم با انتقاد از عدم رعایت قوانین توسط چهره‌های ارشد مجلس و حتی قوه قضاییه گفت: وقتی ما بحث از قانون می‌کنیم هیچ کس نباید خود را فرای قانون ببیند. در همین بحث پروتکل‌های بهداشتی شما به حجم سخت‌گیری‌ها برای مردم دقت کنید. آن وقت رییس قوه مقننه با یک هیئت بلند مرتبه به روسیه و رییس قوه قضاییه نیز با هیئتی دیگر به عراق می‌رود و بعد از بازگشت نیز ظاهرا هیچ کنترلی درباره قرنطینه ۱۴ روزه صورت نگرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر قانون و پروتکلی است، برای همه است. نمی‌شود که رییس مجلس برود روسیه و بعد از بازگشت به سرعت به سر کار بازگردد. پوتین برای پذیرش آقای قالیباف شرط رعایت پروتکل‌های خاص گذاشت. ایشان بدون پذیرفتن این پروتکل‌ها به روسیه می‌رود و باز می‌گردد و بعد هم خبری از قرنطینه نیست.

وی با اشاره به اینکه نگاه مردم به مسئولین کشور است افزود: آن چنان که در احادیث ما گفته شده است الناس علی دین ملوکهم. اینجا هم مردم به سران نظام نگاه می‌کنند.

کنعانی مقدم در ادامه با اشاره به درک اشتباهی که از در راس امور بودن مجلس در ذهن نمایندگان وجود دارد گفت: برخی از نمایندگان فکر می‌کنند نماینده بالاتر از مردم است در حالی که این طور نیست و نماینده از مردم است و باید شفاف‌تر و پاسخگوتر از دیگران باشد. نباید فکر کرد مجلس جایگاهی است که بالاتر از مردم است، بلکه از آن توقع بیشتری می‌رود و باید بیش‌تر تلاش کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید