محسن شایانفر، تهیه کننده سینما و تلویزیون معتقد است سریال «پایتخت» به نمونه‌ای خاص در تلویزیون ایران تبدیل شده است که ظرفیت دارد هر سال ساخته و پخش شود.

شخصیت نقی یک شخصیت محبوب در بین مردم به حساب می‌آید / سریال «پایتخت» باید هر سال ساخته شود

به گزارش سلام نو، محسن شایانفر تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با برنا، اظهار داشت: وقتی یک سریال مورد توجه قرار می‌گیرد و مخاطبان زیادی دارد، طبیعی است که این اثر در فصل‌های بعد ساخته شود، فکر می‌کنم این روند در همه جای دنیا وجود داشته باشد؛ در کشور آمریکا هم چنین نمونه‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال «سریال روزهای خوب زندگی» که قرار بود تنها چند اپیزود باشد با استقبال مخاطبان پخش و تولید آن ۵ سال ادامه پیدا کرد.

شایانفر خاطرنشان کرد: سریال «پایتخت» در فضای فولکلور و آمیخته با طنزی ساده و دلچسب مورد توجه مردم قرار گرفت و به نمونه‌ای خاص در تلویزیون ایران تبدیل شد که سال‌ها در فصل‌های متعدد ساخته و پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت اما متأسفانه مشکلات برای تولید آنقدر زیاد است که هر اثر موفقی ممکن است تحت‌الشعاع آن قرار گرفته و حتی برخی مواقع از رسالتی که دارد دور شود.

او افزود: ما در گذشته هم برنامه‌ها و سریال‌هایی داشتیم که مورد توجه قرار گرفته و به دلیل استقبال مخاطبان تولیدش ادامه پیدا کرده است. این اتفاق یک خوش‌شانسی بزرگ برای تلویزیون و سازندگان اثر است که باید از آن مراقبت کرد و با سیاست‌های غلط و گرانفروشی‌ها نباید باعث شد که یک سریال پر مخاطب و محبوب به حاشیه رانده و تولید آن متوقف شود.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «حکایت‌های کمال» در ادامه اظهاراتش گفت: عوامل تولید سریال‌هایی که مردم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و به خاطره جمعی مردم تبدیل می‌شوند دیگر نباید در تصمیماتشان برای تولید این اثر نگاه شخصی داشته باشند، این آثار به آثار ملی تبدیل شده‌اند و شخصیت‌های آن نیز باید نگاه فراملی داشته و در قرارداد بستن برای ساخت فصل‌های بعد باید این نگاه را داشته باشند تا روند تولید اثر راحت‌تر طی شود. به عنوان مثال من سریال «حکایت‌های کمال» را تهیه کردم که استقبال خوبی از آن صورت گرفت و قصد داشتیم این مجموعه تلویزیونی ۱۵۰ قسمت دیگر تولیدش ادامه داشته باشد اما در حال حاضر یک سال و نیم است که به دلیل سوء رفتارها نمی‌توانیم اثر را به مرحله تولید برسانیم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: ما پیش از انقلاب‌ هم نمونه‌هایی اینچنین داشتیم که البته مربوط به سینما می‌شود، به عنوان مثال مجموعه فیلم‌های «ماجراهای صمد» که بسیار مورد توجه بود و با استقبال مخاطبان تولیدش ادامه پیدا کرد، «پایتخت» هم نمونه‌ای اینچنین است و امروز شخصیت نقی دیگر یک شخصیت شناخته شده و محبوب در بین مردم به حساب می‌آید. این آثار با تولیدکنندگان خود هویت دارند و اگر سیروس مقدم و محسن تنابنده را از «پایتخت» حذف کنیم اتمسفر خود را از دست داده و جذابیتی ندارند. به نظر من اگر امکانش هست سریال «پایتخت» باید هر سال ساخته شود.

شایانفر تصریح کرد: در فصل‌های پایانی سریال «پایتخت» عوامل تولید ریسک‌هایی کرده و فضا را به ترکیه و داعش و... بردند که کمی از حال و هوای اصیل این سریال دور شد ولی به نظر من برای فصل‌های بعدی می‌توان زمان بیشتری به تولیدکنندگان داد تا اثری با کیفیت‌تر تولید شود. متأسفانه هر سال نزدیک به عید از ساخت «پایتخت» صحبت می‌شود و در نهایت در دو ماه به شکلی شتابزده سریال ساخته می‌شود.

او در پایان گفت: اگر یک برنامه یا سریال مورد توجه مردم قرار می‌گیرد بهتر است مدیران و مسئولان تلویزیون به جای سخت‌تر کردن کار و سنگ‌اندازی شرایط را به شکلی فراهم کنند که با سهولت این آثار به تولید برسند. ساخت سریال یا برنامه‌ای که مورد توجه مردم قرار بگیرد بسیار سخت است و باید از آثاری که چنین قابلیتی دارند مراقبت شود.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید