دومنیک راب، وزیر خارجه انگلیس با وزیر امور خارجه آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی دومنیک راب با وزیر خارجه آمریکا درباره برجام

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، دومنیک راب وزیرخارجه انگلیس به بی‌بی‌سی گفت: «تمرکز من کار با دولت جدید [آمریکا] بوده است. من دیروز با آنتونی بلینکن حرف زدم، ما درباره طیفی از مسائل از جمله موضوع هسته‌ای ایران، خیلی چیزهای دیگر و میانمار همکاری می‌کنیم و به این همکاری ادامه خواهیم داد.»

کمتر از 10 روز دیگر به مهلت زمانی تعیین شده بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با برجام مانده است. طبق قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» اگر آمریکا تا تاریخ سوم اسفند تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکند، فعالیت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کشورمان محدود خواهد شد.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات سابق اتحادیه اروپا آورده است: با نزدیک شدن به 21 فوریه این ضروری است که دیپلماسی از سر گرفته شود.

این دیپلمات که هویت آن مشخص نشده تاکید کرده است: «10 روز آینده مهم خواهد بود تا بدانیم چه اتفاقی رخ می دهد و تا چه حدی در متقاعد کردن ایران برای عقب نشینی موفقیت آمیز خواهد بود.»

یک دیپلمات اروپایی دیگر به خبرگزاری فرانسه گفته است: کل مسئله این است که اطمینان حاصل شود در این تاریخ (21 فوریه) محدودیت دسترسی بازرسان آژانس اعمال نشود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید