سخنگوی انجمن اسلامی معلمان ایران گفت: ملاک انتخاب رییس «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» سوابق تجربی، سیاسی و پیش‌کسوتی است بنابراین ریاست بهزاد نبوی بر این جبهه خیلی جدی است که این موضوع این هفته مشخص می‌شود.

موضوع ریاست بهزاد نبوی بر جبهه اصلاح‌طلبان خیلی جدی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  صفر اسلامی، درباره استراتژی جبهه اصلاحات برای انتخابات پیش‌رو، گفت: مانیفستی در گذشته به تصویب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسید که ملاک عمل ما خواهد بود و استراتژی جدیدی تعریف نخواهیم کرد. در استراتژی که اعلام کردیم گفتیم شرکت در انتخابات باید آزاد، قانونی، عادلانه، در تراز قانون اساسی و با حضور نامزدهای اصلاح‌طلب و مورد تایید نهاد اجماع ساز باشد. ما در این مانیفست قید نامزد اصلاح‌طلب را داریم.

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان ایران افزود: اگر بخواهیم قید حضور نامزد اصلاح‌طلب را نداشته باشیم، یا باید استراتژی خود را تغییر دهیم یا اینکه تصمیم جدیدی در نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان اتخاذ شود. بعید می‌دانم تصمیمی مانند انتخابات اسفند ۹۸ در جریان اصلاحات گرفته شود.  آنچه تا اینجا به آن فکر شده و طراحی شده این است که نامزد ما حتما اصلاح‌طلب خواهد بود و هیچ اتفاق نظری روی نامزد اجاره‌ای یا عاریتی نداریم.

اسلامی درباره وجوه تمایز و تشابه دو نهاد اصلاح‌طلبی «شورای عالی سیاست‌گذاری»  و «جبهه اصلاح‌طلبان ایران»  گفت: شورای هماهنگی صرفا متشکل از احزاب اصلاح‌طلب است، اما جبهه اصلاح‌طلبان ایران، متشکل از ۳۱ حزب و ۱۵ شخصیت حقیقی است که با رای اعضای حزبی انتخاب شدند.  

فعالیت شورای هماهنگی قید زمان ندارد و احزاب در بستر زمان به‌شکل دائمی فعالیت دارند اما جبهه اصلاح‌طلبان ایران، تا انتخابات ۱۴۰۰ فعالیت می‌کند و بعد از آن با رای و نظر احزاب می‌تواند کار خود را ادامه داده یا فعالیت آن متوقف شود. تفاوت دیگر اعضای حقیقی جبهه اصلاح‌طلبان ایران بیشتر جنبه مشورتی دارند، اما احزاب فعالیت دائمی دارند.

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان ایران درباره حق رای اعضای حقوقی جبهه اصلاح‌طلبان ایران گفت: این موضوع قابل بحث است، با وجودی که مبنا نظر مشورتی آنها بوده ولی در عین حال ممکن است صاحب حق رای هم باشند. ترکیب ۳۰ به اضافه ۱۵ جبهه جدید فقط با شورای عالی سیاست‌گذاری شباهت ظاهری دارد، ضمن اینکه نحوه انتخاب اعضای حقیقی با مکانیسم انتخاب اعضای شورای سیاست‌گذاری متفاوت بود.

اسلامی با بیان اینکه نواقص شورای عالی را جبهه اصلاح‌طلبان ندارد، گفت: نهاد جدید اصلاح‌طلبان در انتخاب اعضا سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان (شعسا) دارد. خلاف گذشته که نحوه انتخاب افراد به گونه‌ای غیر حزبی بود، در این مرحله هم خود احزاب نقش اصلی و مهمی داشتند و هم تا این مرحله زیر نظر سید محمد خاتمی به عنوان لیدر اصلاحات پیش رفته است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید