تبون، رئیس‌جمهور الجزایر که به علت ابتلا به کرونا برای مدت یک‌ماه و جهت درمان در آلمان بود، روز جمعه به کشورش بازگشت.

بازگشت رئیس‌جمهور الجزایر به کشورش

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، تلویزیون دولتی الجزایر اعلام کرد، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر پس از اینکه دهم ژانویه به دلیل ظهور عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در پای راستش کشور را به مقصد آلمان ترک کرده بود، بازگشت.

هواپیمای وی در فرودگاه نظامی در بوفاریک، جنوب غربی پایتخت الجزایر به زمین نشست و رئیس پارلمان، نخست وزیر و فرمانده ستاد کل ارتش الجزایر از او استقبال کردند.

تصویر تبون در فرودگاه در حالی که مشغول احوالپرسی با مقامات بود بدون داشتن باندی روی پایش منتشر شد.

وی که ۷۵ سال سن دارد به دلیل ابتلا به کرونا دو ماه در آلمان تحت درمان قرار گرفت و ۲۹ دسامبر۲۰۲۰ بدون تکمیل درمان خود به دلیل وجود برخی پرونده های فوری به کشورش بازگشت و دهم ژانویه ۲۰۲۱ برای جراحی پای راست خود مجددا به آلمان رفت.

روز پنجشنبه تبون از همتای آلمانی خود بابت سطح درمان پزشکی که در این کشور دریافت کرد، سپاسگزاری کرد. اقدامی که رسانه های داخلی آن را اعلام پایان سفر درمانی تبون تفسیر کردند.

طولانی شدن غیبت تبون از کشورش و انتقال فوری او به آلمان، سر و صدای زیادی در الجزایر که با بحران سیاسی و اقتصادی در گریبان است و این بحران ها با ظهور بحران بهداشتی در پی شیوع ویروس کرونا تشدید شده، به پا کرد.

عبدالمجید تبون از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ اعلام کرده که قصد دارد الجزایر جدیدی را به منصه ظهور برساند اما خودش را در راس کشوری می بیند که با اقتصاد شکننده و نهادهای ناکارامد در بن بست قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید