محمد نصرتی، بازیکن پیشکسوت فوتبال می‌گوید مدیر بعدی فدراسیون فوتبال باید برای خیلی از بخش‌ها از جمله درآمدزایی برنامه خوبی داشته باشد. فوتبال ما تنها با یک چالش بدهی‌ها مواجه نیست بلکه مشکلات زیادی دارد.

فوتبال ما برای بهتر شدن نیاز به برنامه بیش از ۱۰ ساله دارد /  علی کریمی تشنه شهرت نیست و می‌خواهد برای فوتبال کار کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فدراسیون فوتبال اسامی افرادی که قادر به حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال هستند را در سمت‌های مختلف منتشر کرد که در آن خبری از تایید صلاحیت حیدر بهاروند سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال نبود.

شرایط فعلی فدراسیون فوتبال، انتخابات پیش رو، کاندیداهای تایید شده و ... موجب شد تا با «محمد نصرتی» که بیش از ۱۰ سال پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد و مربی کنونی تیم پارس جنوبی‌جم گفت‌وگویی داشته باشیم.

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ۱۰ اسفند برگزار می‌شود.

اسامی کاندیداهای تایید شده اعلام شد و در نهایت ۴ کاندید نهایی ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شدند. نظر شما در این رابطه چیست؟

هر چهار فرد حاضر در انتخابات محترم هستند. اما این افراد باید برنامه‌هایشان را بگویند و طبق رویکرد آنها این انتخاب صورت بگیرد. تنها خواسته من از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال که سرنوشت این انتخاب مهم به عهده آن‌هاست این است که منافع شخصی را در دادن رای دخیل نکنند و طبق آنچه به صلاح فوتبال ایران است رای بدهند.

آیا مدیر بعدی فدراسیون فوتبال می‌تواند با توجه به مشکلاتی که وجود دارد اوضاع را سر و سامان بدهد؟

فوتبال ما الان واقعاً شرایط خوبی ندارد و از نداشتن زیرساخت رنج می‌برد و فوتبال ما را با این چالش‌ها مواجه کرده است. مدیر بعدی هم نمی‌تواند شق‌القمر کند تنها باید شاهد این باشیم که کمی اوضاع را بهبود ببخشد.

از دید شما در کوتاه مدت می‌شود، مشکلات را حل کرد؟

قطعاً نه. با این شرایطی که وجود دارد فوتبال ما برای بهتر شدن نیاز به برنامه بیش از ۱۰ ساله دارد.

یکی از مسائلی که فوتبال ما را خیلی تحت‌الشعاع خود قرار داده بدهی‌های بین‌المللی است. با این شرایط کار برای رییس بعدی فدراسیون سخت نیست؟

متاسفانه این شرایط به وجود آمده و باید هم این مشکلات برطرف شود چرا که باعث پَس رفتِ فوتبال ما می‌شود. مدیر بعدی فدراسیون فوتبال باید برای خیلی از بخش‌ها از جمله درآمدزایی برنامه خوبی داشته باشد. فوتبال ما تنها با یک چالش بدهی‌ها مواجه نیست بلکه مشکلات زیادی دارد.

چه مشکلاتی؟

نداشتن زیرساخت، نداشتن برنامه بلند مدت، نداشتن برنامه خوب درآمدزایی و ... باید همه این کارها به موازات هم انجام شود تا مشکلات رفته رفته حل شود.

شما خودتان یکی از مربیان جوان فوتبال ما هستید. چندی پیش مهدی رحمتی سرمربی شهر خودرو در مصاحبه‌ای عنوان کرد که به خاطر انتخابات فدراسیون فوتبال داوری‌های لیگ شرایط خوبی ندارد. این موضوع برای لیگ دسته اول هم صدق می‌کند؟

من کاملاً با صحبت‌های رحمتی موافق بودم. وضعیت داوری واقعا افتضاح است و نمی‌دانم براساس چه معیاری برخی داورها را برای مسابقات انتخاب می‌کنند. همین مسئله موجب شده تا فوتبال داخلی  ما به شدت تحت‌الشعاع اشتباهات داوری باشد.

نظر شما در مورد افرادی که برای ریاست تایید صلاحیت شدند چیست؟

هر چهار نفر از افراد خوب ورزش ما هستند. اما من نظر شخصی خودم را می‌گویم. علی کریمی با نواب رئیسی که انتخاب و معرفی کرده می‌تواند موفق باشد به چند دلیل. ابتدا او تشنه شهرت نیست و می‌خواهد برای فوتبال ما کار کند. موضوع بعدی به بحث بین‌المللی باز می‌گردد که او همراه مهدی مهدوی‌کیا می‌توانند در بعد جهانی هم فوتبال ما را بهبود ببخشند. از طرفی سعید دقیقی هم از جمله مدیران موفق و جوان فوتبال ما  است.

بهتر است ما فوتبال کرواسی را الگوی خوبی قرار دهیم. این کشور زمانی در فوتبال پیشرفت کرد که مدیر فوتبالی مانند داوور شوکر ریاست آن را بر عهده داشت و این موضوع می‌تواند بیانگر این باشد که یک فوتبالی می‌تواند برای فدراسیون کارهای مهمی انجام دهد.

یکی از اقدامات مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ بود. آیا این مهم عملی می‌شود؟

با کدام زیرساخت؟ بزرگترین تیم‌های ما حتی تیم ملی مشکل زمین تمرین دارد. امیدوارم روزی به جایی برسیم که دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید