زمین لرزه ۴.۹ ریشتری بامداد امروز جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ منطقه «کفری» حوالی شهرستان قصرشیرین را لرزاند.

زمین لرزه ۴.۹ ریشتری در قصر شیرین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پس از وقوع این زلزله که مرکز آن "کفری" واقع در خاک عراق و حوالی شهرستان قصرشیرین بود، مردم از ترس و وحشت زلزله به خیابان‌ها و داخل ماشین‌ها پناه بردند.

مردم قصرشیرین و دیگر شهرستان‌های همجوار مانند سرپل ذهاب و گیلانغرب که تجربه تلخ زمین لرزه ۷.۳ریشتری سال ۹۶ و زلزله‌های ۶.۴ و ۵.۹ ریشتری سال۹۷ را دارند و پس از آن نیز با تداوم پس لرزه‌ها هر روز اضطراب و نگرانی را از تکرار آن حادثه‌های تلخ دارند، بامداد جمعه بار دیگر با وقوع زمین لرزه ۴.۹ ریشتری از شدت ترس به خیابان‌ها آمدند.

ترس ناشی از زلزله به حدی بود که عده‌ای از مردم بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به بحران کرونا سراسیمه به بیرون از منازل آمدند.

بیشتر کسانی که از ترس ناشی از زلزله به خیابان‌ها آمدند ساکنان طبقه های دوم و سوم منازل آپارتمانی هستند که زلزله‌ها را بیشتر از ساکنان منازل همکف و یا منازل ویلایی حس می‌کنند.

با توجه به اینکه منازل مسکونی شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب پس از تجربه تلخ زلزله سال ۹۶ بازسازی و مقاوم سازی شده‌اند و با وجود استحکام لازم در برابر زلزله‌های با شدت پایین، ترس و اضطراب تجربه تلخ زلزله های گذشته مردم را به بیرون از منازل می‌کشاند.

فرماندار قصرشیرین نیز با بیان اینکه مرکز زلزله بامداد جمعه کفری داخل عراق بود گفت: تا کنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی از وقوع این زمین لرزه گزارش نشده است.

مراد علی تاتار با دعوت از مردم برای حفظ آرامش و خونسردی خود افزود: پس از وقوع زلزله ۷.۳ریشتری آبان سال ۹۶ تا کنون گروه های ارزیاب در منطقه به طور مداوم حضور دارند تا در صورت نیاز به خدمات رسانی بپردازند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد جمعه حوالی شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، این زلزله ساعت یک و ۴۰دقیقه و ۳۵ثانیه بامداد جمعه ثبت شده است.

بر اساس گزارش رسیده از ایلام، زلزله در این شهر نیز احساس شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید .

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید