خوردبین با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره موانع پیش روی کریمی و مهدوی‌کیا گفت: من نگران مخالفت‌ها و موانع نیستم چون محبوبیت این دو نفر آن قدر زیاد است که به نظر من بر موانع پیروز می‌شود.

محبوبیت کریمی و مهدوی‌کیا بر هر مخالفتی پیروز می‌شود / حضور این دو در فدراسیون اتفاقی خاص برای فوتبال ایران خواهد بود

سلام نو – سرویس ورزشی: علی کریمی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن پیشین تیم‌های پرسپولیس، بایرن‌مونیخ و شالکه پس از اعلام آمادگی خود برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران  به طور رسمی به عنوان کاندیدا ثبت نام کرد و به همراه یار دیرینش، مهدی مهدوی‌کیا تایید صلاحیت شد.

مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که نامش به عنوان نایب رئیس اول در کنار کریمی دیده می‌شود پیش از این درباره نامزدی کریمی گفته بود: این یک اتفاق بسیار مفید برای فوتبال ایران است. ما همگی از علی کریمی حمایت خواهیم کرد.

با این حال، همه می‌دانند که راه کریمی برای کسب ریاست فدراسیون فوتبال چقدر دشوار است. او سابقه مدیریتی جدی و مهمی ندارد، تحصیلات مدیریتی یا ورزشی مهمی ندارد و مهم‌تر از همه برخلاف چند رئیس پیشین فدراسیون فوتبال نه تنها به هیچ قدرت یا چهره سیاسی خاصی وصل نیست، بلکه اساسا چهره‌ای ضد قدرت است که با هیچ کس سرسازش ندارد.

همین مسئله باعث می‌شود که او در مقابل دو رقیب جدی خود یعنی کیومرث هاشمی و مصطفی آجرلو کار سختی در پیش داشته. هر دو رقیب کریمی به جز سابقه مدیریت ورزشی، ارتباط‌های سیاسی و اداری بسیاری خوبی در سطح ورزش و حتی سیاست ایران دارند.

مسئله دیگر این است که حداقل ۳۰ درصد مجمع فدراسیون فوتبال، یعنی مدیران استانی فوتبال ایران، در رأی دادن خود نظر وزارت ورزش را لحاظ می‌کنند و به این سادگی حاضر به رأی دادن به امثال کریمی نیستند.

خداداد عزیزی، یکی از جدی‌ترین حامیان علی کریمی در این رابطه به روزنامه فرهیختگان می‌گوید: الان یک تعداد خاص در مجمع فدراسیون فوتبال رأی می‌دهند، اگر حدود صد نفر را در مجمع درنظر بگیریم، از این تعداد شاید ۱۰ درصد فوتبالی باشند و ۹۰ درصد غیرفوتبالی به‌شمار می‌روند. آن ۱۰ درصد هم شامل کاپیتان تیم‌های ملی یا مربی تیم ملی هستند و ۳۰ درصد را رئیس هیات‌ها که هیچ‌کدام فوتبالی نیستند تشکیل می‌دهند و طبیعتا از خدایشان هم هست که علی کریمی انتخاب نشود.

با این همه محمود خوردبین، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس به پیروزی زوج کریمی و مهدوی‌کیا امیدوار است در گفت‌وگو با سلام نو تاکید می‌کند که محبوبیت کریمی و مهدوی‌کیا می‌تواند موانع را کنار بزند.

وی با ابراز خوشحالی از نامزدی علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال می‌گوید: من واقعاً از این اتفاق رضایت خاطر دارم و خوشحالم که مهدی و علی نامزد شدند. امیدوارم این اتفاق بتواند مثمر ثمر باشد و به فوتبال ایران کمک کند.

این پیشکسوت فوتبال ایران با کم نظیر دانستن حضور علی کریمی و مهدوی‌کیا در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: کسانی که رقیب این‌ها هستند، مثل آقای هاشمی و آجرلو، همه از دلسوزان فوتبال هستند ولی باید پذیرفت که حضور علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا استثنا است و حضور این دو در فدراسیون اتفاقی بسیار خاص برای فوتبال خواهد بود.

خوردبین با اشاره به این که از مجمع فدراسیون فوتبال شناختی ندارد گفت: من واقعاً امیدوارم از این حضور استقبال شود، چون این دو نفر می‌توانند باعث اتفاقات مثبتی برای فوتبال ایران شوند.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره موانع پیش روی کریمی و مهدوی‌کیا گفت: من نگران مخالفت‌ها و موانع نیستم چون محبوبیت این دو نفر آن قدر زیاد است که به نظر من بر موانع پیروز می‌شود.

محبوبیت کریمی و مهدوی‌کیا بر هر مخالفتی پیروز می‌شود / حضور این دو در فدراسیون اتفاقی خاص برای فوتبال ایران خواهد بود

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در واکنش به نقدهایی که به کمبود تجربه مدیریتی این زوج می‌شود گفت: علی کریمی مربی بوده و مدتی هم مالکیت سپیدرود را به عهده داشت. مهدی هم آکادمی فوتبالش را مدیریت کرده و تیم‌های جوانان هامبورگ را داشته است. این دو نفر در سرپرستی و هدایت تیم‌ها تجربه کسب کردند و این تجربه مدیریت ورزشی است و اصلاً کم تجربه‌ای نیست.

خوردبین با اشاره به تأثیر پیروزی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: علی و مهدی هر دو از چهره‌های شناخته شده فوتبال ایران در سطح جهان هستند و حضورشان در فدراسیون حتماً برای ایران در سطح جهان نیز مفید خواهد بود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید