آزادراه غدیر یا همان آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۶۰ کیلومتر بوده و زمان سفر از آبیک تا ورامین را به مدت ۸۰ دقیقه کاهش می دهد.

کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج با بازگشایی آزادراه غدیر | کاهش ۸۰ دقیقه ای سفر از آبیک تا ورامین

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر که از اواخر سال ۱۳۹۳ کلید خورد و قرار بود طی پنج سال به پایان برسد هم اکنون آماده بهره برداری شده و قرار است با افتتاح این آزادراه بیش از ۸۰ دقیقه زمان سفر را از آبیک تا حوالی چرمشهر در جنوب شرقی تهران کوتاه کند.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - اخیرا درباره این آزادراه گفت: با افتتاح این مسیر گره بزرگ ترافیکی استان های تهران و البرز برطرف می شود و زمان سفر از آبیک تا چرمشهر ورامین حدود یک ساعت و نیم کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه به زودی به بهره برداری می رسد، گفت: آزادراه کنار گذر جنوبی تهران موسوم به آزادراه غدیر به طول ۶۰ کیلومتر بوده و از افتخارات فنی و مهندسی کشور است که طی پنج سال طراحی و ساخته شده و در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

پیش از این نیز خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در این باره گفته بود این آزادراه ویژگی‌هایی بسیار زیادی دارد و می‌توان به کوتاه شدن مسیر تا بیش از ۸۰ دقیقه، زمان‌بندی دقیق ساخت و بهره‌برداری از آن و... اشاره کرد.

وی افزود: آزادراه غدیر با شش باند به صورت رفت‌وبرگشت و دو باند به صورت اضطراری افتتاح خواهد شد و پیامدهای مثبتی مانند بهبود آلاینده‌های زیست محیطی در داخل شهرها، ویژگی‌های مرتبط با پدافند غیر عامل عبور روزانه ۵۰ هزار وسیله نقلیه و ... را دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۳۵۰۰  میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد آن را قرارگاه خاتم‌الانبیاء و ۳۰ درصد آن را دولت متقبل شد البته ارزش روز این سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان است.

 یکی از گلایه های همیشگی مردم تهران و البرز ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی بین این دو استان است که به نظر می رسد با افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران این مشکل حل شود و باید دید رونمایی و بهره برداری از این محور تازه تأسیس چه روزی خواهد بود و بالاخره در پایان این ماه شاهد افتتاح آن خواهیم بود و یا مجددا وعده های آن تمدید می شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید