کنار یا همان میوه درخت سدر خواص فراوانی برای بدن دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها مفید است، در مطلب زیر به بررسی خواص گیاه سدر پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

کاهش وزن و لاغری با مصرف میوه این درخت
 ارزش غذایی میوه تازه سدر یا کُنار برابر با مقادیری از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، درصد بالایی پتاسیم، سدیم، ویتامین C، روی، کلسیم، ویتامین A، ویتامین K و D۳ است. طبع میوه کُنار سرد رو به معتدل است. برخی باور دارند که این میوه باید طبعی سرد و خشک داشته باشد.

بهبود گوارش و درمان یبوست
میوه سدر یا کُنار معده را تقویت می‌کند و باعث بهبود وضعیت دستگاه گوارش می‌شود. اولین نشانه خوردن میوه رسیده کُنار درمان یبوست است و با بهبود حرکات روده به دفع سریع مدفوع کمک می‌کند.

کاهش وزن و لاغری
کُنار دارای بیشترین مقدار فیبر است که می‌تواند باعث کاهش اشتها و احساس سیری در فرد شود. همچنین کالری این میوه کم است و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب است.

تقویت استخوان‌ها و دندان
این میوه سرشار از کلسیم، فسفر و آهن است. این سه عنصر مهم به استحکام بافت‌های استخوان کمک می‌کنند. همچنین مقادیری از ویتامین D۳ موجود در میوه سدر موجب استحکام دندان‌ها می‌شود و کمک می‌کند تا استخوان‌ها سختی معمول خود را به شکل طبیعی حفظ کنند.

مفید برای دیابت
توانایی میوه کُنار در کاهش قند خون احتمالاً به دلیل وجود مقادیر زیادی ویتامین A است که می‌تواند میزان انسولین کبد را تنظیم کند. برخی از دانشمندان و پزشکان بر این باورهستند که تاثیرات مصرف کُنار بر آدیپونکتین باعث افزایش حساسیت کبد به انسولین می‌شود و میزان خروجی گلوکز از کبد را کاهش می‌دهد. / روزنامه خراسان

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید