وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اقدامات روسیه در سوریه و خاورمیانه را راهی در جهت تضعیف مواضع آمریکا در منطقه خواند.

پنتاگون: روسیه به دنبال تضعیف آمریکا از طریق حضور نظامی در سوریه است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در نشست خبری گفت، روسیه به دنبال تضعیف نفوذ آمریکا و تقویت هویت خود به عنوان یک ابرقدرت جهانی است. اقدامات روسیه در منطقه شامل دستیابی به استقرار نظامی دائمی در سوریه است و در آنجا به طور دوره‌ای در کارزار ائتلاف بین المللی ضد داعش دخالت می‌کند. مسکو از طریق توافقنامه اجاره پایگاه نظامی دریایی در شهر طرطوس، حضور نظامی خود را در سوریه تقویت می‌کند.

این مسئول نظامی ادامه داد، سپتامبر ۲۰۲۰ فرماندهی مرکزی در شرق سوریه در واکنش به افزایش خطرناک تماس‌های غیر مجاز و ناامن روس‌ها با نیروهای ائتلاف؛ اقدام به استقرار ایستگاه رادارهای نظارتی الکترونیکی و مجموعه‌ای از خودروهای جنگی برادلی کرده و تعداد پروازهای نظامی نیروهای آمریکایی را افزایش داد.

وی افزود: من پیش‌بینی می‌کنم که روسیه با فراهم کردن امکانات متناسب از طریق معرفی خود به عنوان جایگزینی برای غرب و تلاش برای ایفای نقش میانجی در درگیری‌های منطقه‌ای و واردات سلاح بدون اعمال محدودیت، به تلاش خود برای به چالش کشیدن حضور آمریکا ادامه دهد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم گفت، روسیه در صحنه سوریه طرفی کمک کننده نبود.

وی به طرف روسی نسبت به اتخاذ هرگونه اقدامات تحریک آمیزی که ممکن است به تنش و برخورد با نیروهای آمریکایی منجر شود، هشدار داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید