محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: بیش از ۵ کشور تقاضای پیش خرید واکسن ایرانی کرونا را دارند اما فعلا صادر نمی کنیم.

تقاضای بیش از ۵ کشور برای پیش خرید واکسن ایرانی کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمان امام اعلام کرد: تاکنون بیش از پنج کشور از داخل و خارج از منطقه تقاضای پیش خرید واکسن ایرانی کرونا را از ما داشتند اما تا زمانی که نیاز کشور تامین نشود، واکسن صادر نخواهیم کرد.

محمد مخبر - رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) - امروز در آیین‌ رونمایی از خطوط تولید و محصولات جدید شرکت نفت پارس و بهره‌برداری از طرح‌های زیست محیطی پالایشگاه سبز و رونمایی از سامانه جامع مدیریت راهبردی بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، با اشاره به اهمیت موضوع کرونا اظهار کرد: در گذشته اعلام کردم که اگر واکسن به صورت آزمایشگاهی تولید شود و به تولید انبوه نرسد، فایده‌ای ندارد. همانطور که روزی گفتم در تولید ماسک خودکفا خواهیم شد و امکان صادرات آن را فراهم کرده‌ایم و برخی با تردید به من نگاه کردند، امروز نیز می‌گویم که می‌توانیم در تولید واکسن نیز به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: تولید ماسک در کمتر از دو ماه صورت گرفت و توانستیم در این عرصه به طور موفق عمل کنیم؛ امروز نیز می‌گویم که بزرگترین کارخانه تولید واکسن کووید ۱۹ را تا پیش از پایان بهار راه‌اندازی خواهیم کرد؛ فاز اول که سه میلیون دوز است، پیش از سال تولید خواهد شد و فاز دوم که پنج میلیون است حتما تا پیش از بهار اتفاق خواهد افتاد که فازهای بعدی نیز دارد که بعدا اعلام خواهیم کرد.

مخبر با تاکید بر این‌که ما در تولید واکسن کرونا، کشور را خودکفا می‌کنیم و به نقطه‌ای می‌رسیم که چیزی به نام واکسن موضوعیت نداشته باشد، اظهار کرد: بعد از تامین نیاز مردم کشور، نیاز کشورهای دیگر را هم تامین خواهیم کرد.

مخبر با اشاره به اهمیت مسائل محیط زیستی گفت: توجه به مساله محیط زیست یک بحث حیاتی است؛ ما به لحاظ صنعتی شدن دنیا آسیب‌های زیادی را متحمل شده‌ایم که هم در مسائل خانوادگی، جمعی و همبستگی تبعات خود را نشان داد. همچنین در مسائل محیط زیست نیز این مساله تبعات زیادی را به دنبال داشت.

رییس ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) با تاکید بر این‌که محیط زیست با اکوسیستم و زیست بوم دنیا ارتباط دارد که اگر رعایت نشود، مشکلاتی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ما با دو موجود زنده و غیرزنده روبه‌رو هستیم که هر دو با رعایت نکردن محیط زیست آسیب می‌بینند که اکنون گرفتاری‌هایی از این حیث شامل حال ما شده است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های شرکت نفت پارس اظهار کرد: این شرکت جزو تشکیلاتی است که در مرز دانش حرکت کرده و کار بزرگی که انجام دادند و این است که این پالایشگاه را تبدیل به تشکیلات پاک و افتخارآمیز کرده‌اند و امروز شاهدیم که در مرکز شهر نیز راه اندازی شده و سرسوزنی آلودگی ایجاد نمی‌شود.

به گفته مخبر، ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) روی مساله‌ی محیط زیست به شدت حساس است و تاکنون یک درخت از جایی بریده نشده و در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار هکتار فضای سبز و جنگل ایجاد کرده‌ایم؛ به طور مثال در تهران ظرف سه سال گذشته ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده همچنین در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز این مساله را در دستور کار داریم.

رییس ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) با تاکید بر این‌که حتما مساله‌ی محیط زیست در پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ایجاد می‌شود، تصریح کرد: نقش شرکت نفت پارس در دوران کرونا بی‌نظیر بود، چرا که روزی که در خیابان‌های انگلیس و آمریکا، مردم در حال غارت و زدن یکدیگر برای پیدا کردن ماسک بودند و این دوستان کمر همت بستند و ظرف ۲۳ روز یک کارخانه عظیم که در منطقه بی‌نظیر است، با ظرفیت تولید روزانه پنج میلیون ماسک ایجاد کردند و در حال حاضر نیز بیش از ۱۰۰ میلیون ماسک در انبارها ذخیره داریم.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیز مواد ضدعفونی نیز اقدامات خوبی در این شرکت انجام شد و می‌توان گفت که تشکیلات شرکت نفت پارس یک واکنش سریع برای مقابله با ویروس کرونا است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید