پنجمین دوره از جشنواره صنایع دستی فجر در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حدود ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند آغاز به کار کرد. 

آغاز به کار پنجمین جشنواره صنایع دستی فجر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر امروز (سه‌شنبه ۲۱ بهمن) با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی برگزار شد.

در این دوره از جشنواره به شش هنرمند برگزیده، نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی به ‌همراه جایزه غیرنقدی و به شش هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار و جایزه غیرنقدی اعطا می شود.

در این مراسم از دو بانوی هنرمند که در نمایشگاه و مسابقه مجازی صنایع‌دستی برگزیده جهان به نمایندگی از منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی شرکت کرده بودند و حائز رتبه شدند، تجلیل و آثار تعدادی از هنرمندان فقید به نمایش گذاشته شد. 

نمایش آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی، ایجاد فضایی برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از اهداف برگزاری این جشنواره صنایع دستی فجر است.

ساعت بازدید نمایشگاه آثار پنجمین جشنواره صنایع‌ دستی فجر از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ٣٠ دقیقه به جز پنجشنبه و جمعه‌ها و ایام تعطیل است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به محل موزه ملی ایران در خیابان ٣٠ تیر مراجعه کنند.

در این نمایشگاه حدود ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند به‌ نمایش در خواهد آمد و مراسم اختتامیه نیز ۱۰ اسفند ماه برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید