استرس و اضطراب در زندگی اکثر ما انسانها وجود دارد و می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد.

درمان استرس و اضطراب با مصرف این پنج خوراکی

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، اوما نیدو، روانپزشک و مشاور بخش بهداشت تغذیه و سلامت روان در بیمارستان عمومی ماساچوست می‌گوید، استراتژی‌های غذایی می‌تواند به افراد در کنترل اضطراب و افسردگی کمک کند. وی معتقد است که "رابطه بین غذا، خلق و خو و اضطراب توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. "، اما کدام خوراکی‌ها به کنترل اضطراب کمک می‌کنند؟

سبزیجات پهن برگ

سبزیجات پهن برگ، به طور طبیعی سرشار از منیزیم هستند. در نتیجه، آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات مرتبط با اضطراب خود را کنترل کنیید، منیزیم در ححبوبات، مغزها و غلات کامل نیز دیده می‌شود.

کلم بروکسل

فیبر نقش مهمی در آرامش و سلامت شما دارد، از میوه‌ها تا سبزیجات و غلات فیبر بدن شما را تامین می‌کنند و می‌توانند به افزایش آرامش شما کمک کنند.

شکلات تیره

شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان‌هایی محسوب می‌شوند که ممکن است برای عملکرد مغز مفید باشند و به بدن شما در پاسخ به استرس کمک کنند. در یک مطالعه روی افراد با استرس شدید، شرکت کنندگان پس از مصرف ۴۰ گرم شکلات تلخ در هر روز طی یک دوره دو هفته، میزان استرس خود را به میزان قابل توجهی پایین‌تر از گذشته اعلام کردند.

زردچوبه

ادویه‌هایی مانند زردچوبه که حاوی ماده فعال کورکومین هستند به راحتی در کنترل عواطف و احساسات افراد نقش ایفا می‌کنند، زنجبیل نیز ویژگی‌هایی مشابه با زردچوبه دارد.

میوه‌های خانواده مرکبات

وقتی صحبت از سلامتی می‌شود، مرکبات را می‌توان از محبوب‌ترین میوه‌های رنگارنگ و سرشار از ویتامین C دانست که برای سلامتی بسیار مفیدند و البته باعث افزایش تولید ماده شیمیایی دوپامین در مغز می‌شوند که در شادی نقش دارند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید