کشورهای امارات، قطر و کویت به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، تدابیر و اقدامات پیشگیرانه‌ای اتخاذ کردند.

اقدامات پیشگیرانه امارات، قطر و کویت برای مبارزه با کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در پی شیوع ویروس جهش یافته کرونا، کشورهای امارات، قطر و کویت اقدامات پیشگیرانه ای با هدف کنترل بیماری کووید ۱۹ به عمل آوردند.

امارات

کمیته مدیریت اضطراری، بحران و حوادث امارات ظرفیت  فعالیتهای تجاری، اقتصادی و گردشگری در شرایط فعلی را تصویب کرد. دفتر رسانه ای ابوظبی اظهار داشت که این کمیته ظرفیت مراکز تجاری  حدود ۴۰٪ ، سالن های ورزشی، سواحل خصوصی و استخرهای شنا ۵۰٪ ، رستوران ها، کافه ها، هتل ها ، سواحل و پارک ها ۶۰٪ ، ظرفیت تاکسی ۴۵٪ و ظرفیت اتوبوس را ۷۵٪ تعیین کرد.

این کمیته همچنین بر تعطیلی سینماها و ممنوعیت برگزاری مهمانی ها و مجالس تاکید کرد و برگزاری مراسم ازدواج و دورهمی های خانوادگی را با تعداد حداقل ۱۰ نفر و تشییع جنازه را به شرطی که بیشتر از ۲۰ نفر نشود، مجاز دانست و اعلام کرد که فعالیت های بازرسی و نظارت برای اطمینان از رعایت کلیه اقدامات پیشگیرانه و انتقال متخلفان به دادستان کل کشور طبق قوانین مصوب تشدید خواهد شد.

دولت ابوظبی تصمیم گرفته است که ۳۰ درصد از کارمندان ادارات دولتی و نیمه دولتی از این هفته در محل کار حضور یابند و بقیه کارمندان دورکاری کنند.

در این راستا پلیس دبی گروهی را که در یک قایق تفریحی تجاری مهمانی خصوصی برگزار کردند، به دلیل نقض اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا بازداشت کرد.

طبق آنچه دفتر رسانه ای دولت دبی در توئیتر اعلام کرد : متخلفان  به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی و ماسک نزدن ۵۰ هزار درهم جریمه شدند.

کویت

«طارق المزرم»، رئیس مرکز ارتباطات دولتی و سخنگوی رسمی دولت کویت نیز اعلام کرد که شورای وزیران پس از جلسه ای برای اجرای  اقدامات لازم برای مقابله با کرونا تصمیمات مختلفی را اتخاذ کرده است که عبارتند از:

تمام فعالیت های تجاری از ساعت هشت عصر تا پنج صبح روز بعد به استثنای داروخانه ها و مراکز خرید مواد غذایی و لوازم بهداشتی و پذیرایی بسته می شود.

جلوگیری از ورود افراد غیر کویتی به کشور برای مدت دو هفته  از یکشنبه آینده.

توقف اجاره سالن ها و چادرها و جلوگیری از اجتماعات از جمله جشن ها.

به تعویق انداختن پرداخت اقساط  صندوق بنگاه های کوچک و متوسط ​​به مدت یک سال.

تعطیلی سالن رستوران ها به استثنای تحویل سفارشات غذاهای بیرون بر.

جلوگیری از همه اجتماعات از جمله آنهایی که اعیاد ملی را جشن می گیرند.

تعطیلی مراکز سلامتی و زیبایی از جمله سالن ها، آرایشگاه ها و استخرها.

«باسیل الصباح» وزیر بهداشت نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: همه در مورد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و شیوع ویروس جدید صحبت می کنند و ما از دنیا جدا نیستیم بنابراین باید جدی و با حوصله و بدون خستگی با آن مقابله کنیم برخورد کنیم.

وی هشدار داد که در صورت عدم اجرای پروتکل های بهداشتی همه چیز از کنترل خارج می شود.

باسیل افزود: با کمال تأسف شاهد عدم رعایت الزامات بهداشتی در برخی مکان ها هستیم و از همه می خواهیم تا با همان شور و اشتیاقی که دستورات بهداشتی را در  شروع این ویروس رعایت می کردند اکنون نیز به همان شیوه با این بحران برخورد کنند.

در همین حال وزارت بهداشت کویت گفت که پرواز مستقیمی بین کویت و بیش از ۳۰ مقصد از جمله کشورهای عربی که شیوع ویروس کرونا در آنها افزایش یافته است وجود نخواهد داشت.

وزارت بهداشت در بیانیه ای افزود: افرادی که از این کشورها می آیند باید متعهد شوند که به مدت ۱۴ روز قبل از ورود به کویت در قرنطینه بمانند و قبل از سوار شدن به هواپیما اسکن ریه PCR جدید بگیرند.

بر اساس اعلام این وزارت خانه یک اسکن دیگر هنگام ورود به فرودگاه کویت برای همه مسافران انجام می شود  و سپس اسکن دیگری در روز پنجم و یک قرنطینه اجباری به مدت ۱۴ روزاعمال می شود.

قطر

هیئت وزیران قطر نیز پس از شنیدن گزارش وزارت بهداشت در مورد آخرین تحولات جهت محدود کردن شیوع ویروس کرونا  بخشنامه ای را صادر کرد.

طبق این بخشنامه  ۸۰٪ از کل کارمندان بخش دولتی در محل کار حضور یافته در حالی که بقیه کارمندان کار خود را از راه دور و از انجام دهند.

طبق محدودیت‌ جدید، برگزاری مراسم عروسی در فضاهای باز و بسته ممنوع بوده و تنها در خانه، آنهم با حداکثر ظرفیت ده نفر در فضای بسته و بیست نفر در فضای باز مجاز است، همچنین از هفتم فوریه، کلیه مراسم‌های عروسی باید در سامانه مخصوص وزارت کشور قطر به ثبت برسد و تدابیر پیشگیرانه لازم باید در نظر گرفته شود.

این هیئت بازگشایی سینما ها و تئاتر با ظرفیت حداقل ۳۰٪ و جلوگیری از ورود افراد زیر ۱۸ سال را مجاز دانست.

همچنین وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر اعلام کرد که خدمات اجاره قایق و کشتی‌های تفریحی تا اطلاع ثانوی ممنوع می شود. این اقدام در راستای محدودیت‌های اعمال شده در قطر برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید۱۹، صورت می گیرد. این وزارتخانه گفت: مالکان قایق و کشتی‌های شخصی تنها با ظرفیت حداکثر پانزده نفر می توانند از آنها استفاده کنند.

ظرفیت قایق‌های شخصی باید به پانزده نفر محدود شود و کلیه فعالیت‌های اجاره، گشت و گذار و گردشگری با قایق مجاز نیست.

فروشگاه های بزرگ باید با حداکثر پنجاه درصد ظرفیت خود کار کنند، مراکز تفریحی این فروشگاهها هم تعطیل می شووند.

بر اساس این دستور العمل سالن‌های غذا تنها بصورت تحویل درب منزل مشتری می توانند فعالیت کنند و رستوران‌هایی که از برنامه «قطر پاک» گواهی دریافت کرده‌اند می توانند در فضای بسته از حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت خود برای پذیرش مشتری استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید