املت از غذاهای خوشمزه ای است که معمولاً به عنوان صبحانه یا عصرانه سرو می شود و انواع مختلفی دارد، در گزارش زیر طرز تهیه املت خرما را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه درست کردن املت خرما، صبحانه سالم و مقوی + مواد لازم

در مطلب زیر طرز تهیه املت خرما را با تمام فوت و فن ها برای شما تدارک دیده ایم.

مواد لازم

خرما ۱۱ عدد
تخم مرغ چهار عدد
زعفران دم کرده دو قاشق غذاخوری
دارچین یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
جوز هندی یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
پودر پسته (به دلخواه) به مقدار لازم
کره پاستوریزه  ۳۰ گرم

طرز تهیه

املت غذایی محبوب و خوشمزه است که تخم‌مرغ یکی از مواد اولیه و همیشگی آن بوده و معمولا به عنوان صبحانه یا میان‌وعده انژی بخش سرو می‌شود. تا به اینجا ما املت‌ها متفاوت و جذابی مانند املت اسپانیایی، املت اسفناج و پنیر و املت کدو حلوایی را به شما آموزش داده‌ایم. امروز هم قصد داریم یک املت مقوی و اصیل ایرانی را به شما آموزش دهیم که گزینه‌ای عالی برای شروع روز شما است. برای شروع پوست خرماها را بگیرید و هسته‌شان را جدا کنید. سپس آن‌ها را به کمک دست به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
یک کاسه بردارید و تخم مرغ‌ها را داخل آن بشکانید. به کمک چنگال کمی آن‌ها را بزنید تا زرده و سفیده‌شان یکی شود. سپس جوز هندی، دارچین، زعفران و خرماهای تکه شده را به تخم مرغ اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید.

یک تابه نچسب بردارید. کره پاستوریزه را داخل آن روی حرارت قرار دهید تا ذوب و کمی داغ شود. مواد داخل کاسه را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا یک طرف املت پخته و سرخ شود. سپس آن را داخل یک بشقاب سرو کرده و با پودر پسته تزئین کنید. املت خرمای شما آماده است و می‌توانید با نان سنگک داغ و یک استکان چای لبسوز آن را نوش جان کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه املت خرما یا خرما تخم مرغ

برای تهیه این املت می‌توان خلاقیت‌های دیگری هم به خرج داد یا این که آن را به شکل ساده‌تر هم تهیه کرد. برای مثال املت خرما را می‌توانید همراه کنجد خام (بدون نمک) و مغز گردو هم درست کنید. کافیست هنگام مخلوط کردن مواد یک قاشق غذاخوری کنجد خام یا دو قاشق غذاخوری مغز گردوی خرد شده اضافه کنید. برای درست کردن این املت به ساده‌ترین شکل ممکن فقط از تخم مرغ و خرما استفاده کنید.

دقت کنید که خرما به خاطر داشتن قند زیاد خیلی سریع می‌سوزد پس حرارت را خیلی زیاد نکنید و مواد را مدام هم بزنید، چون اگر تخم مرغ خرما بسوزد رگ تلخی می‌گیرد.

تعداد و اندازه خرماها بستگی به ذائقه خودتان هم دارد؛ بنابراین می‌توانید از تعداد بیشتر یا کم‌تری خرما استفاده کرده و هم‌چنین آن‌ها را اصلا ریز نکنید.

روی املت را می‌توانید با مقداری دارچین، پودر پسته و مغزهای دیگر تزئین کنید.

اگر مایل بودید می‌توانید مواد را به صورت جداگانه اضافه کنید؛ یعنی اول تخم مرغ‌های زده شده را داخل تابه بریزید. بعد از این که کمی تخم مرغ خودش را گرفت مواد را روی یک سمت تخم مرغ بریزید و طرف دیگر را برگردانید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید