۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 55222310

حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جان باختن ۲ نفر در اثر گازگرفتگی خبر داد.

گازگرفتگی در شیراز قربانی گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سخنگوی اورژانس فارس از جان باختن دو نفر براثر مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن در این استان خبر داد.

حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دو نفر در شهرستان مرودشت-روستای رجاآباد در اثر روشن کردن زغال در چادر و انتشار گاز مونوکسید کربن جان باختند و دو تن دیگر مسموم شدند.

او افزود: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به دنبال این گزارش سریعا عازم محل شدند و پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند دو نفر از اعضای خانواده جان خود را از دست داده‌اند و فوت آن‌ها تایید شد.

همتی ادامه داد: همچنین دو نفر دیگر که دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز co (مونواکسید کربن) شدند به بیمارستان مطهری مرودشت انتقال یافتند.

او با اشاره به اینکه با افزایش سرمای هوا، موارد ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن افزایش می‌یابد گفت: برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باید از افراد آشنا با وسایل گرمایشی برای وصل کردن بخاری استفاده کرد و از سالم بودن دودکش آن اطمینان حاصل کرد.

سخنگوی اورژانس فارس به شهروندان توصیه کرد دودکش بخاری باید حالت T داشته باشد و دچار فرسودگی نشده باشد چون در این صورت باعث برگشت دود به داخل لوله بخاری می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید