در هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر ۳۹، فیلم‌های سینمایی خط فرضی ساخته فرنوش صمدی و گیجگاه عادل تبریزی به نمایش درخواهند آمد.

نمایش «خط فرضی» و «گیجگاه» در روز هفتم جشنواره فیلم فجر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، امروز و در هفتمین روز از برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر فیلم خط فرضی ساخته فرنوش صمدی ساعت ۱۴ و گیجگاه به کارگردانی عادل تبریزی ساعت ۱۷ برای اهالی رسانه اکران خواهند شد.

جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۶ و ۲۰ در برج میلاد برگزار خواهد شد.

خط فرضی نخستین ساخته فرنوش صمدی به تهیه‌کنندگی علی مصفا است که هنرمندانی چون سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، امیررضا رنجبران و صدف عسگری در آن ایفای نقش می‌کنند.

سارا به همراه همسرش حامد و دختر خردسال‌شان به یک عروسی در شمال ایران دعوت شده‌اند، اما حامد به دلیل مشکلات کاری نمی‌تواند به این سفر برود و این، سرآغاز اتفاقی است که زندگی سارا را دگرگون می‌کند.

فرنوش صمدی پس از افتخارآفرینی بسیار در جشنواره‌های معتبر جهانی برای فیلم‌های کوتاهش، از دو سال پیش به عضویت آکادمی اسکار درآمد و حالا در نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند، به یک ملودرام زنانه رسیده است. فیلمی که مانی حقیقی را به ‌عنوان مشاور کارگردان دارد و تصویر جدیدی از نقش‌آفرینی پژمان جمشیدی در نقشی پر التهاب را به نمایش می‌گذارد. ضمن اینکه از هم‌اکنون باید سحر دولتشاهی را در مقام یکی از مدعیان جدی سیمرغ جشنواره امسال قرار داد.

همچنین فیلم گیجگاه به کارگردانی عادل تبریزی با بازی هنرمندانی چون جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آییش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه و سیاوش چراغی‌پور تولید شده است.

طبق شنیده‌ها، نخستین ساخته سینمایی عادل تبریزی به فیلم خوش‌ساخت و البته مخاطب‌پسندی تبدیل شده که می‌تواند فضای جشنواره را از حالت خشک و رسمی خود خارج کند. تبریزی که سال‌ها در مقام دستیار کارگردان فعالیت کرده و در کارنامه خود، همکاری‌هایی را با داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی از سر گذرانده، تمی اجتماعی با پیرنگ کمدی را دستمایه قرار داده که از همان زمان پیش‌تولید با استقبال از جانب رسانه‌ها مواجه شد.

جشنواره فیلم فجر هرساله و همزمان با دیگر جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه میزبان علاقه‌مندان هنر سینماست. این جشنواره که از سال ۱۳۶۱ کار خود را آغاز کرد تا سال ۱۳۷۴ محل رقابت تولیدات سینمای ایران بود؛ اما از آن پس به صورت بین المللی برگزار می‌شود و در بخش بین الملل بر بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان به ویژه خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز و آناتولی و آثار ملهم از آموزه‌های راستین پیامبران الهی، پیام صلح و دوستی تمرکزی ویژه دارد. بخش بین‌الملل جشنواره از دوره سی‌وسوم (سال ۹۳) از بخش ملی جدا شد و در اردیبهشت هر سال میزبان فیلمسازان مطرح جهانی است.

شرکت‌کنندگان جشنواره فیلم فجر در بخش‌ رقابتی اصلی؛ سودای سیمرغ برای دریافت سیمرغ بلورین با هم رقابت می‌کنند. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده‌ است.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران (بهمن ۱۳۹۹)، به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در حال برگزاری است. فیلم‌های سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در ۷۰ سینما در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش درمی آید. امسال نیمی از آثار جشنواره فیلم‌ اولی هستند. همچنین نشست های خبری بعد از این رویداد سینمایی در فضای مجازی و هم به صورت زنده پخش با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار می شود. جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا و با تاکید بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی تجربه‌ای جدید را پیش می برد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید