حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ در مجلس به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی نامه نوشت.

معاون پارلمانی روحانی درباره رد کلیات بودجه به قالیباف نامه نوشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری در نامه‌ای خطاب به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: همان‌گونه که مستحضرید گزارش و مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در روز سه شنبه مورخ  ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و پس از نطق موافقان و مخالفان و اظهار نظر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص لایحه دولت، در نهایت کلیات مصوبه کمیسیون تلفیق به رأی گذاشته شد و با ۱۴۸ رأی مخالف و ۹۹ رأی موافق و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب نرسید.

امیری افزود: نظر به اینکه مطابق تبصره ۳ ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی «چنانچه گزارش کمیسیون مبنی بر رد کلیات باشد و در مجلس نیز کلیات به تصویب نرسد مراتب به دولت اعلام می‌­شود تا حداکثر ظرف مدت دو هفته لایحه را اصلاح و به مجلس ارائه کند.»

وی در این نامه تاکید کرد: اما قانون آیین نامه داخلی مجلس نسبت به وضعیتی که کلیات در کمیسیون تلفیق تصویب و در صحن علنی مجلس رد شود، ساکت می­‌باشد. با عنایت به اینکه آن‌چه در مجلس رد شد مصوبه کمیسیون تلفیق بود و نیز رویه مجلس در مورد مشابه در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۶ استفاده از ملاک ماده ۱۸۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس راجع به برنامه بوده و مصوبه کمیسیون پس از رد در مجلس به کمیسیون تلفیق اعاده گردید و گزارش آن نیز در تاریخ سه شنبه ۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در خبرگزاری خانه ملت که تصویر آن به پیوست ارسال می­‌گردد، انتشار عمومی پیدا کرد لذا مستدعی است مطابق رویه که شرح آن گذشت موضوع را به کمیسیون تلفیق جهت اصلاح اعاده و ارجاع دهید. از عنایتی که خواهید فرمود سپاسگزاری می‌­شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید