حرف‌های که آقای روحانی و ظریف با این مضمون که  اگر آمریکا امروز برگردد ما فردا برمی گردیم می زنند تماما غلط است، این حرف‌ها هیچ ضمانتی ندارد چرا که ما در مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مصوب کردیم و در این قانون ذکر شده است که اگر طرف‌های ما تعهداتشان را انجام دادند باید ریس جمهور به مجلس گزارش دهد و مجلس بررسی و راستی آزمایی کند و بعد مجلس تصمیم می گیرد که به دولت اجازه می دهد یا نمی دهد.

اصول‌گرایان مذاکره کنند، پشتوانه اجرایی آن بیشتر است/ مجلس تصمیم می‌گیرد که به دولت اجازه بدهد یا ندهد به برجام برگردد!

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مجلس  در پاسخ به این سوال چقدر این تحلیل که بایدن برای بازگشت به برجام منتظر دولت بعدی ایران است گفت: اینکه دولت بایدن منتظر دولت آینده ایران باشد خطای محض است، چراکه در خصوص ارتباط با آمریکا، مسائل هسته ای و سیاست های کلان نظام، دولت ها نیستند که تصمیم می گیرند بلکه کلیت نظام در این رابطه تصمیم می گیرد .

به گزارش سلام نو، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد:  اینکه بایدن منتظر باشد که دولت روحانی برود و کس دیگری بیاید کاملا غلط است چراکه فرد دیگری هم بیاید سیاست های نظام را باید اجرایی کند لذا تاثیری ندارد که چه کسی باشد.

نماینده قم در مجلس افزود: دولت بعد اصولگرا هم باشد فرقی ندارد چراکه ملاک ما سیاست های نظام است. اصلاح طلب باشد باید همان سیاست ها را اجرایی کند اصولگرا هم باشد باید همان سیاست ها را اجرایی کند. فقط اگر اصلاح طلب باشد ممکن است مدتی باهم بازی کنند و نتیجه ندهد اصولگرا باشد اگر توافقی باشد پشتوانه اجرای آن بیشتر است چون اصولگراها به سیاست های نظام نزدیک تر هستند و نمی آیند خلاف سیاست های نظام راهی را بروند که وسطش بخواهند برگردند .

نماینده اصول‌گرای مجلس تاکید کرد: حرف‌های که آقای روحانی و ظریف با این مضمون که  اگر آمریکا امروز برگردد ما فردا برمی گردیم می زنند تماما غلط است، این حرف‌ها هیچ ضمانتی ندارد چرا که ما در مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مصوب کردیم و در این قانون ذکر شده است که اگر طرف‌های ما تعهداتشان را انجام دادند باید ریس جمهور به مجلس گزارش دهد و مجلس بررسی و راستی آزمایی کند و بعد مجلس تصمیم می گیرد که به دولت اجازه می دهد یا نمی دهد.

وی ادامه داد: اینکه رئیس جمهور می گوید با یک امضا رفتند با یک امضا برگردند حرف درستی نیست و امروز رییس جمهور دیگر نمی تواند بعد از قانون مصوب مجلس این حرف را بزند چراکه این قانون دولت را کاملا مقید و در چارچوب قرار داده است.

ذوالنور بیان کرد: در مورد دولت جدیدی که در ایران روی کار می آید نیز باید بگویم که سیاست های نظام کاملا مشخص است و اگر برجامی منعقد شده است دولت بعد نمی تواند بگوید که این مربوط به دولت قبل است ‌ما آن را قبول نداریم، برجام حقوق و تکالیفی برای ما دیده است. به تکالیف مان عمل کرده ایم و باید همه حقوق ما نیز تامین شود .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: تا دیروز آنها راستی آزمایی می کردند امروز مائیم که راستی آزمایی می کنیم که آیا آنها به تکالیف شان عمل کرده اند یا نه، اگر برگشتند و جبران کردند و بررسی های مجلس نیز نشان داد که جبران شده است ما نیز می توانیم مجددا به تعهداتمان برگردیم تا این اتفاق نیفتد چه در دولت آقای روحانی و چه در دولت آینده جمهوری اسلامی ایران  رویه نظام در این مسیر تغییر نخواهد کرد.

کد خبرنگار: ۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید