در این گزارش طرز تهیه املت مرغ و قارچ و پنیر و املت مرغ و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد.

املت مرغ و قارچ با پنیر و  املت مرغ و سبزیجات؛ صبحانه پر انرژی + طرز تهیه
املت از آن غذاهای فوری و خوشمزه است که طعم آن تکراری نمی‌شود. انواع املت را می‌توانیدبه عنوان یک غذای نونی سریع برای صبحانه، ناهار و شام تهیه و نوش جان کنید. در این مطلب از مجله کوروش طرز تهیه املت مرغ و قارچ را به شما می‌گوییم. این غذا یک وعده کامل حاوی پروتئین است. این غذا را می‌توانید با کمی خلاقیت به املت مرغ و سیب زمینی، املت مرغ و گوجه یا املت مرغ و سبزیجات تبدیل کنید.

املت مرغ و قارچ با پنیر گزینه‌ای جذاب برای یک پیش غذای مجلسی است. برای تهیه املت مرغ و قارچ می‌توانید از باقی‌مانده مرغی که برای وعده‌های دیگر پخته‌اید استفاده کنید. در غیر این صورت فیله سینه مرغ بدون استخوان را انتخاب کرده و آن را مکعبی خرد کنید.

طرز تهیه املت مرغ و قارچ


مواد لازم برای املت مرغ و قارچ با پنیر

سینه مرغ خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

قارچ: ۵ عدد

تخم مرغ: ۴ عدد

سیر: ۴ حبه

فلفل چیلی: ۳ عدد

فلفل دلمه خرد شده: ۱/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

گوجه‌فرنگی خرد شده: ۱ عدد

شیر: ۴ قاشق غذاخوری

پنیر موزارلا: ۳ قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: به دلخواه

طرز تهیه

روغن را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. قارچ را در روغن بریزید و برای ۵ دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد. سیر خرد شده را اضافه کنید. پس از سبک‌شد سیرها، مرغ خرد شده، نمک و فلفل را اضافه کنید. برای ۴ تا ۵ دقیقه بپزید و بعد در بشقابی کشیده و کنار بگذارید.

تخم مرغ‌ها را در کاسه بزرگی بشکنید و به همراه نمک و فلفل، با همزن بزنید تا کرمی شود. ۲ قاشق غذاخوری از گوجه فرنگی سرخ شده و سبزیجات خرد شده کنار بگذارید و بقیه مواد را با تخم مرغ‌ها ترکیب کنید. شیر را نیز در کاسه بریزید و خوب هم بزنید.

برای پخت املت از تابه قبلی استفاده کنید تا عطر و طعم سیر به املت منتقل شود. تابه را روی حرارت کم قرار دهید و ترکیب تخم مرغ را در تابه بریزید. در تابه را ببندید و ۵ دقیقه به آن زمان دهید. سپس در تابه را بردارید، سبزیجات و گوجه فرنگی باقی‌مانده را روی نیمی از املت بریزید. مخلوط مرغ و قارچ و پنیر رنده شده را نیز در ادامه روی آن‌ها پخش کنید. سمت دیگر املت را روی مخلفات برگردانید.

در تابه را ببندید تا املت ۱ تا ۲ دقیقه دیگر بپزد، سپس آن را به آرامی برگردانید تا سمت دیگر آن نیز طلایی شود. املت مرغ و قارچ شما آماده است. برای داشتن املت مرغ و قارچ بدون پنیر کافی است پنیر موزارلا را از این دستور حذف کنید.

 املت مرغ و سبزیجات

مواد لازم برای املت مرغ و سبزیجات

تخم مرغ: ۳ عدد

سینه مرغ: ۱ عدد

هویج: ۲ عدد

کدو سبز: ۱/۲ عدد

پیاز: ۱/۲ عدد

پیازچه: ۲ عدد

گوجه فرنگی: ۱ عدد

کره: ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به دلخواه

طرز تهیه

سینه مرغ را به نوارهای نازک برش بزنید و در ۲ قاشق غذاخوری کره تفت بدهید و نمک و فلفل بزنید. پس از ۵ دقیقه آن مرغ‌ها را در بشقابی کشیده و کنار بگذارید. سبزیجات را مکعبی خرد کنید و در ۲ قاشق کره باقی‌مانده برای ۲ دقیقه تفت بدهید. سپس در تابه را ببندید تا سبزیجات برای ۴ دقیقه دیگر بپزند. سبزیجات را نیز کنار بگذارید.

تخم مرغ‌ها را به همراه نمک و فلفل بزنید تا رنگ آن‌ها روشن شود. سپس در تابه بریزید و در آن را ببندید تا روی آن‌ها ببندد. پس از ۲ دقیقه در تابه را بردارید و مرغ و سبزیجات را روی نیمی از املت پخش کنید. نیم دیگر املت را روی آن‌ها برگردانید و با کفگیر کمی فشار دهید تا لبه‌های املت به هم بچسبند. پس از یک دقیقه املت را برگردانید تا هر دو روی آن طلایی شوند. / مجله کوروش

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید