به مناسبت عید نوروز و سال تحویل طبق عادت دیرینه مردم ایران در اسفند ماه اقدام به تمییز کردن خانه های خود می کنند، در ادامه با روش درست تمیز کردن پنجره‌ها آشنا می‌شوید.

طرز صحیح پاک کردن شیشه‌ها هنگام خانه تکانی

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، آلودگی و دوده به مرور زمان روی پنجره‌ها جمع می‌شود، شیشه را کدر می‌کند، مانع دید می‌شود و جلوی نور خورشید را می‌گیرد. با شیشه‌شوی و پارچه پنجره‌ها هرگز به‌خوبی تمیز نخواهند شد و موضوع ناگواری که ممکن است با تمیز کردن نادرست پنجره‌ها پیش بیاید رد دستمال روی شیشه‌هاست. برای خلاص شدن از رد دستمال روی شیشه و شفاف شدن آن باید نحوه درست تمیز کردن پنجره را دانست که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد.

۱. یک روز صاف و ابری را انتخاب کنید

اگر تمیز کردن شیشه‌ها را زیر آفتاب سوزان انجام دهید، مواد پاک‌کننده قبل از پاک شدن روی شیشه‌های گرم خشک می‌شوند، شیشه را لک می‌کنند و به‌سختی از بین می‌روند. اگر هوا مناسب نیست و آفتاب شدید است، کار تمیز کردن پنجره‌ها را از سمت سایه خانه شروع کنید.

۲. ابتدا خاک و گرد و غبار را از روی شیشه پاک کنید

قبل از شروع تمیزکاری، خاک را از قاب پنجره جارو کنید. برای این کار می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید و دور تا دور پنجره را جارو بکشید. این کار باعث می‌شود در صورت مخلوط شدن با پاک‌کننده، آلودگی به گِل تبدیل نشود.

اگر قاب پنجره‌تان قابلیت جدا شدن دارد، آن را بیرون بیاورید و با آب داغ و یک برس نرم بشویید، سپس قبل از قرار دادن دوباره آن را بشویید و خشک کنید.

۳. پاک‌کننده مناسب انتخاب کنید

از اسپری سخاوتمندانه استفاده کنید، مخصوصاً اگر پنجره‌هایتان بسیار کثیف به نظر می‌رسند. شما به مقدار زیادی پاک‌کننده نیاز دارید تا خاک را در خود حل کند و کاملا پاک شود. اگر از پاک‌کننده‌ها به میزان کافی مصرف نکنید شیشه‌ها لک می‌شوند و رد دستمال روی آن‌ها باقی می‌ماند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید