دانشمندان دانشگاه موناش استرالیا، به تحقیق درباره نقش پروتئین و کلسترول در رژیم غذایی و تاثیر آن در افزایش طول عمر پرداختند.

کشف مهم دانشمندان استرالیایی درباره راز طول عمر

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، دانشمندان دانشگاه موناش استرالیا، بینش جدیدی در مورد نقش پروتئین و کلسترول در رژیم غذایی ارائه کردند که ممکن است که در فرایند پیر شدن نقش موثری داشته باشد.

دانشمندان حدود یک قرن است که دریافته اند، محدودیت متوسط رژیم غذایی در طیف وسیعی از جانوران می تواند طول عمر را افزایش دهد، اما آنان نمی دانستند این موضوع چگونه تاثیرگذار است. محققان با استفاده از دست کاری رژیم غذایی در مگس ها دریافتند که پروتئین مهم است، اما فقط به این دلیل که تغییراتی برای دسترسی به ماده مغذی مهم دیگر یعنی کلسترول را برای حفظ سلامت بدن فراهم می کند.

بروک زانکو محقق اصلی این بررسی اظهار کرد: از زمان های گذشته، در تحقیقات مرتبط با پیر شدن، اجزای اصلی رژیم غذایی، مانند پروتئین، کربوهیدرات و چربی موردتوجه قرارگرفته اند.

وی گفت: «علت این است که همواره رژیم های کم پروتئین در طیف وسیعی از جانوران، باعث افزایش طول عمر می شود. اکنون دریافتیم که پروتئین مهم نیست و مربوط به کمبود عنصری ریزمغذی است، اما چه عناصری در رژیم غذایی مهم است و چگونه باید تعادل درست را رعایت کرد؟»

نتایج بررسی های ۱۵ سال گذشته بر نقش پروتئین و جانورانی که پروتئین کمتری مصرف می کنند، تمرکز زیادی داشته است. هنگامی که مگس ها از رژیم های غذایی حاوی پروتئین بالا استفاده می کنند، باعث می شود مواد مغذی اصلی (مانند کلسترول) برای سلامت خود تکثیر کنند و این عمر آن ها را کوتاه می کند.

دکتر متیو پایپر، محقق دیگر این بررسی گفت: «تاکنون تصور می کردیم که رژیم های کم پروتئین با تکثیر کمتر باعث افزایش طول عمر جانوران می شوند. بااین حال، تکثیر به خودی خود مسئله ای نیست. در عوض، دریافتیم که افزایش پروتئین رژیم غذایی منجر به افزایش تکثیر می شود و این باعث می شود ذخیره مواد مغذی کلیدی با سرعتی سریع تر از مقدار قابل توجهی انجام شود. این کاهش ثانویه کلسترول ریزمغذی است که طول عمر او را کوتاه می کند.»

محققان دریافتند که طول عمر مگس ها را با تغذیه بیشتر ریزمغذی به مگس ها یا تغذیه دارویی برای عدم تکثیرمی توانند افزایش دهند.

مگس ها ازنظر فیزیولوژیکی با انسان ها تفاوت دارند و به کلسترول نیاز دارند، اما انسان کلسترول را خود می سازد. مگس ها همچنین سیستم گردش خون متفاوتی نسبت به انسان دارند و برخلاف انسان، رگ های خونی آن ها توسط پلاک های کلسترول مسدود نمی شوند.

بااین حال، انسان نیز دارای اجزای اساسی رژیم غذایی به عنوان مثال ویتامین هایی مانند فولات و B۱۲ است که فقط در مقادیر بسیار کمی به آن ها نیاز دارد و نیاز به این موارد هنگامی افزایش می یابد که تکثیر آن زیان دارد. به همین دلیل است که مصرف مکمل های فولات در دوران بارداری توصیه می شوند.

دکتر پایپر گفت: «این یافته ها ما را به درک اساس مکانیسم دست کاری رژیم غذایی و روند پیری نزدیک تر می کند.»

وی افزود: «انسان به امید زندگی طولانی تر و سالم، مصرف کالری را محدود می کند.»

نتایج این بررسی نشان داد که افراد برای داشتن زندگی سالم و طولانی تر به کمتر خوردن نیاز ندارند، اما در عوض باید از رژیم غذایی غنی استفاده کنند که اصلاح و متعادل شده است.

برای تعیین اینکه آیا همین موارد مرتبط به مواد مغذی در سایر جانورانی که از رژیم غذایی با پروتئین بالا مصرف می کنند نیز درست است، باید بررسی و تحقیق بیشتری انجام شود.

گروه تحقیقاتی در حال بررسی چگونگی کاهش کلسترول در رژیم غذایی در کاهش طول عمر است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید