وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در ۱۰ ماهه اول امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین مالی شده است.

 ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین مالی شده است

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در یکصد و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران با اشاره سالگرد به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم به تمام آرمان‌هایی که در ۴ دهه گذشته مورد نظر بوده، اما طی این مدت به ثمر نرسیده، دست یابیم.

وی با بیان اینکه در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کردم که باید هر سال هزار هزار میلیارد تومان‌ باید تامین مالی اقتصادی داشته باشیم، گفت: آن موقع گفته بودم که باید ۵۰ درصد آن در بازار سرمایه محقق شود که امروز با افتخار می‌گویم که در ۱۰ ماهه اول امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین مالی شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این در حالی است که در کل سال گذشته فقط ۲۶۴ هزار میلیارد تومان تامین مالی شده بود.

وی با اشاره به اینکه سال آینده وارد قرن جدید خواهیم شد، بیان داشت: به میمنت سال آینده باید تلاش کنیم تا با کمک بخش خصوصی به هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای اقتصاد دست یابیم که اگر بتوانیم به این هم دست یابیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که برای رشد اقتصادی نیز برداشته‌ایم.

دژپسند با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای ما این بود که کشور را از وابستگی به نفت برهانیم، گفت: امروز حجم صادرات غیر نفتی ما از صادرات نفت گوی سبقت گرفته این در حالی است که روزی سهم صادرات غیرنفتی ما از کل صادرات فقط ۲ درصد بود.

وی گفت: اگر حتی شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی برداشته شود و دشمنان ما سر عقل بیایند رقمی که برای صادرات غیرنفتی متصور می‌شود، بسیار بیشتر از صادرات نفت خام خواهد بود.

دژپسند با بیان اینکه جایگاه بخش خصوصی و دولت امروز تغییر اساسی یافته و سهم دولت رو به کاهش است افزود: این مهم به خصوص با ابلاغ سیاست های اصل ۴۴ صورت گرفته و امروز بخش خصوصی ما مستقل است و وابسته به خارج و حکومت نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید