هویج از گیاهان و صیفی جات پرخاصیت است که مصرف آن در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مفید است، در گزارش زیر به معرفی فواید باورنکردنی هویج پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت و سرطان با هویج

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین، هویج یکی از پرخاصیت ترین صیفی جات به شمار می رود. مصرف آن بسیار مهم است و خواص متعددی برای آن شمرده شده است.

 * هویج خاصیت ضدپیری دارد. در واقع ترکیبات موجود در این ماده غذایی به جوان سازی پوست و بدن کمک شایانی می کند. این سبزی به صاف و شفاف شدن پوست بسیار کمک می کند. آب هویج را به صورت بزنید باعث روشن تر شدن و جلوه پوست صورت می شود .

*بدن را از سموم پاک می کند. بله، درست است هویج هم این کار را برای ما انجام می دهد.

*در میان خواص متعددی که برای هویج ذکر شده خاصیت ضدسرطانی یکی از بزرگ ترین های آنهاست.  این ویژگی به قدرت انتی اکسیدانی کاروتنهای موجود در آن بر می گردد که باعث کاهش رادیکال های آزاد می شود.

*هویج برای بینایی بسیار مفید است. آب هویج با داشتن ویتامین A می تواند سلامتی چشم و قدرت بینایی شما را تقویت کرده و از این طریق شما را از خرید عینک بی نیاز سازد. توصیه می شود که تازه ترین و آبدارترین هویج ها را تهیه کرده و آن را آبگیری نموده و مورد استفاده قرار دهید.

* هویج‌ دهان و دندان را تمیز می‌کند و مانند مسواک و یا خلال دندان مواد باقی‌ماده غذا را از لای دندان‌ها خارج می‌کند. هویج با تحریک لثه باعث ترشح زیاد بزاق شده که ایجاد اسید و باکتری سازنده کرم خوردگی دندان را متوازن می‌کند.

* هویج هم خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و هم می‌تواند با تنظیم کلسترول محافظ قلب باشد. از سویی دیگر به دلیل داشتن میزان بالای فیبر محلول می‌تواند بر کلسترول بالا غلبه کند و محافظ قلب باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید