سگ وحشی به اهالی یک روستان در مریوان به نام گلیه حمله کرد.

حمله سگ وحشی به اهالی یک روستا در مریوان

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از حمله یک قلاده سگ درنده به اهالی روستای گلیه از توابع شهرستان مریوان خبر داد.

مسعود خاتمی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت:شامگاه شنبه یک سگ وحشی به روستای گله از توابع بخش سرشیو حمله کرده بود و باعث زخمی شدن سه نفر از اهالی این روستا شد.

او افزود: پس از دریافت این گزارش، نیروهای شبکه دامپزشکی بلافاصله با هماهنگی مرکز بهداشت نسبت به تشکیل اکیپ مشترک برای اعزام به منطقه و انجام کارهای مورد نیاز اقدام کرده و به روستای گلیه اعزام شدند.

خاتمی گفت: باتوجه به اینکه این سگ مشکوک به بیماری هاری بود اقدامات بهداشتی شامل نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه مرجع، دفن بهداشتی لاشه سگ تلف شده با کلیه وسایل بعد از اخذ نمونه در تماس با سگ بیمار و در نهایت هدف قرار دادن انجام واکسیناسیون هاری سگ‌های شعاع روستا در اولویت کارها قرار گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان با بیان اینکه افراد زخمی برای واکسینه شدن توسط مرکز هاری شبکه بهداشت شهرستان معرفی شدند ،گفت: آگاهی بخشی به مردم از طریق بلندگوی مسجد، تشکیل کلاس آموزشی برای اهالی روستا و پایش روستاهای اطراف از دیگر اقدامات انجام شده در این روستا بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید