فریدون عباسی‌ دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس مدعی شده بود که در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها بیت کوین تولید می‌شود.

نماینده مجلس: در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها بیت کوین تولید می‌شود!

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، فریدون عباسی‌ دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس مدعی شده بود؛ بعضی از افراد با نصب دستگاه ماینر در مکان‌هایی مانند مرغداری و گاوداری آن‌ها را به کارخانه تولید رمزارز تبدیل کرده‌اند. وی خواستار نظارت بیشتر بر این واحدها شد چراکه انجام چنین اقداماتی در واحدهای مرغداری با گاوداری مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

طرح این ادعا در حالی است که سطح استفاده برق و اینترنت در مرغداری و گاوداری‌ها مشخص است و هر نوع تغییر کاربری که استفاده این دو فاکتور را افزایش دهد به راحتی قابل تشخیص است، به ویژه استخراج رمز ارزها که مصرف برق و اینترنت را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

ادعایی که نزدیک به صفر است

حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی، درباره امکان نصب دستگاه ماینر در مکان‌هایی مانند در مرغداری و گاوداری‌ها و تبدیل آن به کارخانه تولید رمزارز گفت: امکان این نوع تغییر کاربری در مرغداری و گاوداری‌ها با توجه به سطح مشخص مصرف برق و اینترنت تقریبا صفر است.

وی یادآور شد: واحدهای مرغداری و گاوداری جز فعالیت‌های تولید با مصرف برق و اینترنت زیاد نیستند و هر نوع تغییر کاربری که منجر به افزایش قابل توجه میزان مصرف آن‌ها شود به راحتی قابل تشخیص است.

اسدالله نژاد معتقد است؛ آنچه در حال رخ دادن در واحدهای مرغداری است، نه تغییر کاربری بلکه تعطیلی خزنده آن‌ها است.

وی ادامه داد: افزایش هزینه تولید و بازار بی‌ثبات بسیاری از مرغداران را به فکر تعطیلی یا کاهش ظرفیت تولید انداخته است.

اسدالله نژاد همچین از افزایش تعداد آگهی‌های واحدهای مرغداری آماده اجاره خبر داد.

به گفته نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی؛ به دلیل عدم تغییر مشخصات مالک مرغداری در پروانه تولید در هنگام اجاره واحد، نمی توان آمار دقیقی از تعداد واحدهای اجاره رفته داد.

اسدالله نژاد اظهار کرد: برخی از مرغداران نیز به دلیل عدم توان مالی واحدهای خود را با زنجیره های تولید به اشتراک گذاشته اند که این هم نوعی اجاره دادن واحد تولیدی محسوب می شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید