املت بادمجان و گوجه فرنگی، از میان وعده یا غذاهایی است که به عنوان صبحانه، نهار یا شام می توان آن را آماده نمود و سرو کرد، در گزارش زیر طرز تهیه املت بادمجان و گوجه فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد.

املت بادمجان و گوجه، غذایی راحت و لذیذ + طرز تهیه

املت بادمجان و گوجه فرنگی یکی از املت های بسیار خوشمزه ای است که هم برای صبحانه و هم عصرانه یا شام مناسب است.

مواد اصلی

جعفری خرد شده کمی
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
آرد ۱ قاشق غذا خوری
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۴ عدد
گوجه فرنگی بزرگ ۱ عدد
بادمجان متوسط ۲ عدد

طرز تهیه

بادمجان‌ها را پوست بکنید و ۲۰ دقیقه داخل آب نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود سپس بشویید و خشک کنید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، بادمجان‌های حلقه شده را در روغن بریزید و سرخ کنید، گوجه فرنگی را پوست بکنید و رنده کنید سپس گوجه فرنگی، سیر رنده شده و مقداری جعفری خرد شده را به بادمجان‌های سرخ شده اضافه و مخلوط کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب غذا کشیده شود.

تخم مرغ‌ها را داخل کاسه‌ای بشکنید و آرد، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و بزنید تا تخم مرغ کف کند سپس به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید، حرارت را کم کنید و در ماهیتابه را بگذارید تا تخم مرغ ببندد سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته شود و به همراه نان سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مقداری پنیر پیتزا روی این املت بریزید. و یا مواد را داخل بادمجان بریزید. که همه این موارد مطابق شکل دل خواه است. / پاپیون

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید