۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 55219733

قیمت نقره روز جمعه حدود ۱۰ درصد رشد کرد و رشد قیمت دو درصدی طلا را تحت الشعاع خود قرار داد.

طلا به حاشیه رفت؛ نقره گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، نقره روز جمعه درخشش خیره کننده ای داشت و با پخش شدن پیامهایی در پلتفرمهای شبکه اجتماعی که سرمایه گذاران را به خرید این فلز ارزشمند تشویق می کرد، قیمتش تا حدود ۱۰ درصد رشد کرد.

صعود قیمت نقره رشد قیمت دو درصدی طلا را تحت الشعاع خود قرار داد.

رشد قیمت فلزات ارزشمند تحت تاثیر افت ارزش دلار بود که خرید آنها را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

پس از پیامهایی که روز پنج شنبه در سایت ردیت ظاهر شد و سرمایه گذاران را به خرید سهام معدنی و سهام صندوق ETF نقره "آی شیر سیلور تراست" تشویق کرد، قیمت نقره روز پنج شنبه هفت درصد صعود کرده بود.

برخی از معامله گران نقره برای اجتناب از غافلگیر شدن در برابر صعود قیمتها، به خرید برای تامین فروشهای سلف اقدام کردند و بعضی از سهامهای معدنی افزایش پیدا کرده و معاملات "آی شیر سیلور" حدود چهار برابر شد.

خرید یک ETF می تواند قیمت نقره را با افزایش سهام در صندوق و وادار شدن اپراتور صندوق به خرید بیشتر فلز و حمایت از صندوق، افزایش دهد.

تحلیلگران اظهار کردند انتظار دارند عمر این صعود قیمت کوتاه باشد زیرا اندازه این بازار باعث می شود نتواند به راحتی روی شرکتهایی مانند گیم استاپ تاثیر بگذارد.

اونس نقره روز جمعه آخرین بار با ۲.۵ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و چهار سنت رسید و رشد هفتگی بیش از شش درصد را نشان داد که بزرگترین رشد هفتگی از اواسط دسامبر به این طرف بود.

بر اساس گزارش رویترز، سوکی کوپر، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد اظهار کرد انتظار دارند تقاضای قوی سرمایه گذاران و صنعت برای نقره، قیمت اونس این فلز را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۳۰ دلار برساند.

در این بین، اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۵۱ دلار و یک سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۵۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. طلا در ژانویه ۲.۵ درصد کاهش داشت که بدترین عملکرد ژانویه این فلز از سال ۲۰۱۱ به این طرف بود.

هر اونس پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۷۴ دلار و ۶۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم ۴.۶ درصد سقوط کرد و به ۲۲۲۷ دلار و ۲۷ سنت رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید