محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت و گوهای خود با وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور ترکیه در این کشور را «سازنده»، «دوستانه» و «پربار» توصیف کرد.

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: در ترکیه با رئیس‌جمهور اردوغان و وزیر خارجه چاووش اوغلو گفتگوهایی سازنده، دوستانه و پرباری داشتیم. در خصوص گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای – سوریه، عراق و قفقاز – تبادل نظر داشتیم. اشتراک نظر داشتیم که هم‌افزایی، تنها راه احیای ثبات در منطقه است.

گفتنی است؛ وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات ترکیه به این کشور سفر کرده است بعد از ظهر امروز در استانبول با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور وزیر امور خارجه ترکیه انجام شد موضوعات مورد علاقه از جمله طرح ۳+۳ در قفقاز مورد گفتگو قرار گرفت.

توافق درباره پیگیری موضوعات روابط دو جانبه و اظهار علاقه برای بازگرداندن تجارت فی‌مابین به مسیر هدف گذاری شده، توافق در باره افزایش خطوط راه آهن بین دو کشور، توافق پیرامون همکاری در عراق و سوریه و همکاری سه جانبه با افغانستان و همچنین توافق در مورد حمایت از حقوق مردم فلسطین از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزیر امور خارجه ایران با مقامات ترکیه در این دیدار بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید