یک مرد چینی شغل رسمی و دائمی خود را در یک شرکت داروسازی رها و به پرورش سوسک روی آورده است.

سوسک یک مرد چینی را میلیونر کرد

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، یک مرد چینی که با وجود مخالفت اطرافیانش شغل دائم خود را ترک و کار پرورش سوسک را آغاز کرد امروز با ۳۰۰ میلیون سوسک یکی از بزرگ‌ترین پرورش‌دهندگان این حشره منزجرکننده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «news.sina.cn» نوشت، لی ریان رونگ که از اهالی شهر جینان از استان شاندونگ است شغل رسمی و دائمی خود را در یک شرکت داروسازی رها و کار عجیبش را آغاز کرد.

او می‌گوید این شغل را از یکی از نقاشی‌های دخترش الهام گرفته و معتقد است سوسک‌ها یکی از مخلوقات ایده‌آل هستند که همه چیز می‌خورند.

رونگ کار خود را با چند سوسک آغاز کرد و اکنون یک مزرعه پرورش سوسک حاوی ۳۰۰ میلیون عدد از این حشره دارد.

لی توضیح می‌دهد: ابتدا خانواده و دوستانم همگی با این ایده من مخالفت کردند، اما به مرور زمان کارم چنان رونق پیدا کرد که اکنون در خارج از شهر مزرعه پرورش سوسک خود را راه انداخته‌ام.

لی با استفاده از زباله‌های غذایی به ویژه بقایای غذای دور ریخته شده که به معضلی برای شهرها تبدیل شده غذای سوسک‌های خود را تامین می‌کند و معتقد است با این کار خود یکی از مشکلات آلایندگی محیط‌زیست را هم حل کرده است.

گرچه او هم به چندش‌آور بودن سوسک‌ها اذعان دارد، اما می‌گوید نباید به آنها با دید منفی نگاه کرد بلکه آنها می‌توانند ۱۵ تن از بقایا و زباله‌های غذایی را در روز بخورند.

در حال حاضر سوسک‌های لی به جای پروتئین به مرغداری‌ها فروخته می‌شود.

او با استناد به نظر کارشناسان می‌گوید، مرغ‌هایی که سوسک‌های پودرشده‌اش را به عنوان جیره غذایی مصرف می‌کنند سیستم ایمنی بهتری دارند و به مراتب کمتر به آنتی‌بیوتک نیاز پیدا می‌کنند، و این مساله دست آخر به سلامت انسان‌ها کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید