سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: اضطراب کارگر و دغدغه کارگر مضر است و باید مسئولان تلاش کنند که زندگی کارگر اداره شود.

علم‌الهدی: انقلاب برای ما همه چیز داشت چرا باید ناراحت باشیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، امام جمعه مشهد گفت: انقلاب ما همه چیز برای ما داشت و شخصیت باعظمت علمی و دانش بنیان را برای ما رقم زد و نسل باسواد امروز ما بر سر سفره این انقلاب نشسته است. چرا باید ناراحت باشیم؟ 

سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

* اگر به خاطر بیماری منحوس کرونا نمی‌توانیم راهپیمایی را برگزار کنیم رژه خودرویی و موتوری را به نحوی صورت دهیم که این نقیصه امسال به نحو احسن اجرا شود.

* ما همان مردمی هستیم که بایستی در تداوم انقلاب هم صبار و هم شکور باشیم؛ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در دهه فجر امسال شکل گرفت اما این انقلاب تمام نشده است؛ ما هنوز میانه راه انقلاب هستیم و به نقطه آخر و پایانی انقلاب نرسیده‌ایم؛ اینکه یک نظام ناپاک ستمشاهی سقوط و یک نظام دینی شکل گرفت این تمام انقلاب نبود؛ پیروزی انقلاب یعنی اینکه در نقطه عطف انقلابی که امام بزرگوار صورت دادند ابزار و اهرمی به دست انقلاب افتاد تا با این اهرم و ابزار، انقلاب توسعه پیدا کند و امت اسلام را فراگیرد و مسیر خود را با قدرت ادامه دهد.

* نظام جمهوری اسلامی اهرم و عصایی به دست انقلاب بوده و می‌باشد و بایستی از همه برکات آن برای تداوم انقلاب خود بهره بگیریم؛ بخشی از مشکلات امروز ما ناشی از استکبار و بخشی نیز ناشی از ندانم‌کاری و مدیریت‌ها است.

* مردم با دست خالی و با سینه خشک انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز، روز ذلت آمریکاست و دموکراسی پوشالی آمریکا نمایان شده و منفورترین جریان حکومتی در دنیا جریان حکومت آمریکاست و رشد علمی ما و حرکت دانش بنیان ما در تامین سلاح‌های دفاعی کار را به جائی رسانده که امروز آمریکا از موشک ما می‌ترسد و باید در برابر این فشارهای معیشتی نومید شویم؟

* انقلاب ما همه چیز برای ما داشت و شخصیت باعظمت علمی و دانش بنیان را برای ما رقم زد و نسل باسواد امروز ما بر سر سفره این انقلاب نشسته است. چرا باید ناراحت باشیم؟ از یک سو باید عزیزان مسئول ما و از سوی خود مردم وارد میدان شویم و فعالیت کنیم و نگذاریم این فشارها مردم را در مضیقه قرار دهد.

* امروز مهمترین قشری که باید به آنها رسیدگی شود قشر کارگر است؛ در جهش تولید محور اصلی کارگر است؛ مواد خام و ابزار در مرحله بعد از کارگر است و باید در فکر جریان کارگر و قدرت کار و تولید باشیم. باید زندگی کارگر را اداره کرد و تنها مسئله دستمزد مشکل را حل نمی‌کند.

* این کارگر باید از نظر زندگی در رفاه و آرامش باشد تا بتواند با اخلاص کامل فعالیت جهادی خود را صورت دهد. عزیزان ما در شورای عالی کار و نمایندگان دولت و مجلس و نمایندگان کارگری سعی کنند زندگی کارگر اداره شود. در گذشته یک کارفرمای متدین که یک کارخانه‌ای را راه می‌انداخت شب‌های جمعه چندین گوسفند ذبح و گوشت آن را میان کارگرانش تقسیم می‌کرد اما امروز کارگر نمی‌داند اصلا تا آخر سال کارش ادامه دارد یا نه. این اضطراب کارگر و دغدغه کارگر مضر است.

*  باید مشکل اشتغال کارگر را برطرف کرد؛ باید در عرصه مدیریت کار به کارگر امنیت شغلی داد و رفاهش تامین شود؛ این کارگر در رزق شبانه‌روزش نیز بعضا تامین ندارد. باید خدمات به کارگر داد. فعالیت‌های خدماتی نسبت به قشر کارگر باید توسعه پیدا کند. اگر نتوانیم کارگر را اداره کنیم و اگر نتوانیم این مسئله را مدیریت کنیم مسئله جهش تولید مشکل می‌شود.

* در درون خودمان باید حلاوت و شیرینی عزت بین‌المللی را لمس کنیم؛ مردم ما در درون خانواده‌ها باید از برکتی که در نظام بین‌الملل به برکت انقلاب داشته‌ایم بهره ببرند. این حلاوت و شیرینی در کام مردم ما نباید تلخ شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید