دفتر ریاست جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاکت سمی باعث نابینایی رییس دفتر رییس جمهوری شده است.

ماجرای نابینا شدن رییس دفتر رییس جمهوری تونس با پاکت سمی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دفتر ریاست جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد، پاکت مشکوک حاوی مواد سمی که روز گذشته (چهارشنبه) برای قیس سعید رییس جمهوری این کشور ارسال شده بود، باعث نابینایی رییس این دفتر شده است.

در بیانیه پنجشنبه شب دفتر سعید آمده است، «نادیه عکاشه» رییس دفتر رییس جمهوری تونس به محض باز کردن این پاکت مشکوک، دچار سر درد شدید شد و بینایی خود را تقریبا کامل از دست داد و به بیمارستان نظامی منتقل شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که سعید رییس جمهوری تونس در صحت و سلامت کامل بوده و مشکلی برای او پیش نیامده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تونس تحقیق در خصوص این پاکت مشکوک و اینکه از چه مبدأ و با چه هدفی به دفتر ریاست جمهوری این کشور ارسال شده آغاز شده است.

روز چهارشنبه دفتر ریاست جمهوری تونسی اعلام کرد که سعید از طریق یک بسته پستی سمی مورد هدف تروریست‌ها قرار گرفته است.

"زهیر المغزاوی" دبیرکل جنبش مردمی تونس چهارشنبه شب در خصوص تلاش برای ترور "سعید" رییس جمهوری این کشور گفت: احتمال‌های زیادی در خصوص عاملان ترور رییس جمهوری به ویژه در خصوص [دست داشتن]اسرائیل پس از مواضع سعید در خصوص عادی سازی روابط وجود دارد.

تونس با گذشت یک دهه از انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی همچنان درگیر ناآرامی‌های اجتماعی و اختلافات سیاسی است و با وجود تغییر نظام، تغییر قانون اساسی، برگزاری چندین انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، این کشور همچنان درگیر نابسامانی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید