مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش موسوم به "معاون خلیفه و والی عراق" به هلاکت رسید.

سرکرده ارشد داعش در عراق کشته شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق پنجشنبه شب اعلام کرد که فردی که خود را "معاون خلیفه و والی عراق" در گروه تروریستی داعش می خواند، کشته شد.

وی در توییتی نوشت: "ملت عراق اگر وعده دهد، به آن عمل می کند. باندهای تروریستی داعش را به پاسخی کوبنده تهدید کردیم و این پاسخ را دلاوران ما در عملیات ویژه اطلاعاتی با از بین بردن "ابویاسر العیساوی" سرکرده گروهک شرارت یا کسی که خود را معاون خلیفه و والی عراق در گروه تروریستی داعش می خواند، دادند. عراق پاینده باد".

همزمان سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز پنجشنبه شب اعلام کرد که نیروهای امنیتی در روزهای گذشته ۱۷ سرکرده گروه تروریستی داعش را به هلاکت رسانده اند.

شهر بغداد بعد از آرامشی طولانی بار دیگر پنجشنبه گذشته شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

وقوع این انفجارها با موج محکومیت‌ های داخلی و بین المللی روبه رو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

شنبه شب نیز در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین ۱۱ نیروی این سازمان از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ شهید و ۱۲ نفر از این نیروها زخمی شدند.

در پی این حملات تروریستی، نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزودند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌ های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید