مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می گوید: حقوق کارگران در سال آینده حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

احتمال افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران قبل از سال جاری

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، با توجه به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مبلغ حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰، دریافتی این قشر از جامعه حداقل رقمی بین ۳ میلیون پانصد و بیست تا سه میلیون ششصد و پنجاه هزار تومان خواهد بود.

مصطفی سالاری در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اجرای قانون همسازی و افزایش سنوات دستمزد حقوق کارگران در سال آینده حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افزایش ۲۵ درصد شاغلان کارمندی و بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده، بنابراین می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی قول دهیم که میزان افزایش حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۰ میزان مناسب و معقولی است.

سالاری با بیان اینکه قبول داریم که میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری نسبت به بازنشستگان لشگری کمتر بوده است، تصریح کرد: اگر دولت بدهی‌هایش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، می‌توانیم قبل از اتمام سال جاری در حقوق بازنشستگان و کارگران را مجدداً افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در مورد طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم قبول داریم که عدالت اتفاق نیفتاده است؛ اما مواردی مانند سال بازنشستگی و آخرین حقوق دریافتی در زمان خدمت در این حوزه اثرگذار است که باید با کمک مجلس این موارد اصلاح شوند.

حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

با توجه به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مبلغ حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹، دریافتی این قشر از جامعه حداقل رقمی بین ۳ میلیون و پانصد و بیست تا سه میلیون ششصد و پنجاه هزار تومان خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    6 2
    امیدواریم که این افزایش حقوق ها شامل بازنشستگان و مستمری بکیرانی که از همین سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ماهانه بیش از 10 میلیون دریافتی حقوق و مستمری دارند نشود یا حداقل در صد کمی نسبت به سایرین که از حداقل حقوق برخودارند به انان تعلق گیرد تا عدالت و انصاف برقرار شود.البته بعید است که این امر مهم مانند سایر موارد نظیر تخصیص یارانه هابه همه دهک ها رعایت کردد. درموضوع خذف یارانه ها در حدود سه یا چهار سال پیش امدند یارانه جمعی از کارگران و بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی را به صرف راستگویی شان در مورد دارا بودن یک واحد اپارتمانی کوچک با 2 یا فرزند تحصیلکرده بیکار قطع کردند و بعد هنوز هم دارند به نزدیک بیش از 90 در صد جامعه حتی به انهایی از رفاه کامل برخوردار بوده و جندین خودرو و بعضا چندین واحد اپارتمانی داشته و از از اظهار دارایی خود همواره سر باز زده و انرا کتمان میکنند به راحتی نظیر طبقات فرودست جامعه یارانه و سوبسید بنزین میدهند.
    • وجدان IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      2 0
      پاسخ به ۳۸/ ۱۵ معنی عدالت و انصاف را این می دانی به کسی که شایدبیشتراز توسابقه دارد یعنی ۳۷/۵ سال سابقه و پرداختی بیمه ای بالاترین رقم در طول خدمت ، و کارش سخت و زیان آور و تحصیلات بیشتر از جنابعالی و مدیران تامین اجتماعی داشته ، و شلاق صنعت روی کمرش بوده و مجروح حوادث ناشی از کار سخت و طاقت فرسا بوده و در شرایط منطقه جنگی هم کار کرده انتظار و توقع شخص شما و مسوولین قبلی تامین اجتماعی این است که دولت ۲۶ درصد افزایش اعلام کرده بود و به این افراد به اسم سایرین ۱۵ درصد در سال های قبل داده شد. این تفکر شما و مسوولین ... چگونه عدالتی است که از خدا و پاسخگویی فردای قیامت ترس و خوف ندارید؟ حالا مگر حق و حقوق شخص شما را امثال این بدبخت های زجر کشیده خورده اند و یا اینکه تورم و کسری بودجه و نبودن درآمد و امکان ورشکستگی تامین اجتماعی گناه مدیریت و تصمیم سازی این بازنشستگان زخم خورده و دردمندی است که گرفتار انواع بیماری هستند که چیزی به آخر این حیات دردمندشان باقی نمانده است؟ حق و حقوق امثال شما عزیزانی که در دخل و خرج آبرومندانه ی خود مانده اید در جیب آنها نیست و نمی روددر جای دیگری است....
  • بازنشسته آموزش و پرورش IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    8 0
    در همسانسازی حقوق فاصله ای بین حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری دیده می شود که به نظرم این فاصله حقوقی باید برداشته شود تا برابری و عدالت بیشتری بین این دو قشر رعایت گردد. یعنی لشگری ها در همسانسازی فاصله معناداری با بازنشستگان کشوری دارند .
  • علیرضا IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    4 0
    جناب سالاری تا به حرفتان عمل نکردید لطفا به بازنشسته ها قول ندهید چون بازنشسته نسبت به شما عزیزان بد بین خواهند شد
  • محمود IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 1
    سلام/بازنشستگان تامین اجتماعی نماینده یامسئول ندارندوبه نماینده کانون بازنشستگان اهمیت نمی دهندفلذاحقوقشان پایمال می شودلیکن به مجلس ودولت جرات ندارندحقوق بازنشستگان لشگری اجحاف نمایندچون هم قدرت وزور دارندهم نماینده ی مقتدروهمچنین نماینده قوی وحرف بزن درمجلس دارندبنابرین فقط هرکس به فکراینده است بایددرسپاه یاناجاجذب شود.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 1
    این حرفهای بی ارزشی که میزنید که میانگین حقوق تامین اجتماعی ملاک حقوق آنهاست خوب پس لشکریاوکشوریا ملاک آخرین حکم آنها برای بازنشستگی چرا همسان‌سازی پس می کنن نه این عذر بترازگناهه بگویید مسئولین همه صندوق کشوری ولشکرین ..؟
  • محمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    سلام علیکم احتراما افزایش حقوق ها و همسان سازی مرحله دوم برای همه بازنشستگان و مستمری بگیران که از همه امکانات و هم چنین از فرصت های پیش رو محروم شدن بطور یکنواخت و بمیزان سطوح درآمدیشان اضافه شود. انشاا...عدالت حقوق اجتماعی همه سطوح بازنشستگان بطور کامل رعایت گردد.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    آقای سالاری وظیفه شما این است که باید به بازنشستگان تامین اجنماعی حقوق مکفی بدهید نه اینکه از بازنشستگان لشگری مایه بگذارید کجا به بازنشستگان لشگری حقوق بیش از بازنشستگان تامین اجتماعی میدهند؟ما بازنشستگان لشگری هشتمان گرو نه است . من یک بازنشسته لشگری هستم فکر نمی کنم سوادم از تو کمتر باشد مدت 12 سال که 8 سال آن که بهترین زمان دوران جوانیم را در دفاع مقدس سپری کردم. حاضرم یک سوم حقوق تورا دریافت کنم آیا قبول میکنی؟
  • گوران IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    سلام عدالت این نیست که فقط به آنهایی که مستمری پایین می گیرند افزایش پیدا کند بلکه با توجه به میزان کسری حقوق در طی ۳۰ تا ۳۵ سال وبا توجه به تورم همه بایستی بادرصد فزایش یکسان برخوردار شون
  • بازنشسته IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    لطفاً. استفساریه مناطق جنگی بازنشستگان که سالها در مناطق جنگ خدمت کردن و از هفت خان رستم کمیسیون و صحن علنی مجلس و شورای نگهبان گذشته را چرا اجرا نمی کنید! !؟؟
  • بازنشسته IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    ما مشتی پیرمرد وپیرزن بازمانده زورمان به قلدورهای مافیای که هر جاکه پول وثروت وقدرت هست میرود وعده اذرماه خبر خوش از یامان نرفته چی بود اون خبر خدا براتون نسازه چقدر مارا سرکار میزارید دروغ میگید
  • حسین IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 2
    فقط این اقای سالاری مخالف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می باشد وگرنه همه راضی به افزایش هستند اقای سالاری الکی قول ندهید که باعث بانی گشنگی بازنشسته ها شماید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید