مهرداد میناوند پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود در سن ۴۵ سالگی درگذشت.

زندگینامه مهرداد میناوند پیشکسوت فوتبال

به گزارش سلام نو، میناوند متولد سال ۱۳۵۴ بود و طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲، ۷۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد. این مدافع چپ فوتبال ایران سال ۱۳۷۴ از پاس به پرسپولیس آمد و در ۳ سال حضورش ۸۹ بار با پیراهن این تیم بازی کرد و ۱۳گل به ثمر رساند. او در ادامه به اشتورم گراتس اتریش ترانسفر شد و طی ۳ سال ۶۷ بازی هم برای این تیم انجام داد.

میناوند در ادامه برای شارلوا بلژیک و الشباب امارات بازی کرد و دوباره در سال ۱۳۸۲ به پرسپولیس بازگشت و پیراهن تیم محبوب خود را برتن کرد. دوره دوم حضورش در پرسپولیس فقط یک سال طول کشیده و در ادامه این مدافع چپ پا راهی سپاهان و راه‌آهن شد و در سال ۱۳۸۴ از فوتبال خداحافظی کرد.

میناوند در عرصه مربیگری خیلی فعالیت نکرد و فقط دو سال در خونه‌به‌خونه و یک سال هم در سپیدرود رشت حضور داشت.در سال‌های اخیر مهرداد میناوند با ورود به عرصه اجرا، با کارگزار باشگاه پرسپولیس همکاری می‌کرد و برنامه‌های پرسپولیس را اجرا می‌کرد.

بیوگرافی مهرداد میناوند

مهرداد میناوند متولد ۹ آذر ۱۳۵۴ منطقه جی تهران بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران بود.

سوابق فوتبالی

میناوند از بازیکنان قدیمی فوتبال در ایران است که در باشگاه هایی چون پرسپولیس، اشتورم گراتس، الشباب و سپاهان بازی کرده‌ است.

دوران مربیگری

وی سال هاست به عنوان مربی فوتبال فعالیت می‌کرد و سابقه مربیگری در پرسپولیس ب، خوبه به خونه (دستیار)، خوبه به خونه (دستیار) را در کارنامه خود بعد از خداحافظی از فوتبال را داشت.

ببینید: آخرین حضور مرحوم مهرداد میناوند در تلویزیون در برنامه دورهمی/ فیلم

تیم ملی

از کودکی عاشق فوتبال بود و از ۲۳ سالگی به عضویت تیم ملی فوتبال ایران درآمد.

۷۵ بازی ملی در کارنامه خود دارد و بیش از سی بازی به عنوان اولین بازیکن آسیا در لیگ باشگاه‌های اروپا به انجام رساند.

بارها در مقابل تیم‌های بزرگ اروپا به مانند منچستر یونایتد، رئال مادرید، بایرن مونیخ، والنسیا، لیورپول، آرسنال، بارسلونا و دیگر تیم‌های بزرگ اروپا به میدان رفت.

کناره گیری از فوتبال

من در سطح بالای فوتبال بازی می‌کردم. پس از سال‌ها که به ایران بازگشتم دیدم فوتبال، مافیا شده. تا دیروز یک‌سری افراد بودند که اصلا کاره‌ای در فوتبال نبودند، اما با چسباندن خودشان، شدند همه کاره فوتبال.

بیماری مهرداد میناوند

برایم شایعه درست کردند که میناوند سرطان خون و روده و… گرفته است. استرس‌هایی بر من وارد شد و باعث شد که قسمتی از موی سرم بریزد، از همین رو رفتم موهایم را از ته زدم و کلاه گذاشتم. به همین سادگی که می‌بینید.

ورود به موسیقی

به لطف خدا صدای خوبی دارم، اگر سال ها پیش از بین فوتبال و موسیقی یکی را باید انتخاب می‌کردم، موسیقی را انتخاب می‌کردم. آلبومی جمع کردم که هزینه زیادی هم متحمل شدم اما کار بسیار خوبی از آب در آمد

ببینید: صحبت‌های منتشر نشده مهرداد میناوند برای پدر و فرزندش / فیلم

وی دوبار ازدواج کرده که همسر اولش ایرانی است ولی در اتریش زندگی می‌کرد، با هم آشنا شده و ازدواج کردند و ثمره این ازدواج هم یک پسر به نام (آریا) است ‌ اما این ازدواج به جدایی ختم شد.

ازدواج مجدد میناوند

مهرداد در تاریخ ۹ آذر ۹۹ با خانم شبنم کمانگر ازدواج کرد و خبر ازدواجش را در پیج اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

درگذشت مهرداد میناوند

مهرداد میناوند بازیکن محبوب و چپ پای سابق پرسپولیس متاسفانه در بهمن ماه ۹۹ درگذشت.

علت مرگ این چهره ویروس کرونا بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید