بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: با افزایش مرگ و میر ناشی از ابتلا به گونه مرگبارتر کرونا، مراکز آموزشگاهی از اواسط ماه آینده بازگشایی می‌شوند.

 بحران کرونا زمان بازگشایی مدارس انگلیس را به تعویق انداخت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با ایراد سخنانی در مجلس عوام اعلام کرد که مدارس دست کم تا ۸ مارس (۱۸ اسفند) بازگشایی نخواهد شد. او پیشتر وعده داده بود که مراکز آموزشگاهی این کشور اواسط ماه آینده میلادی (اواخر بهمن) بازگشایی می‌شوند.

در این حد فاصله دانش‌آموزان به تعلیم از راه دور ادامه داده و جانسون وعده داد که وعده معیشتی رایگان فرزندان خانواده‌های کم بضاعت را تامین کند. دولت او پیشتر به دلیل کیفیت پایین سبد غذای دانش‌اموزان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

دانش‌آموزان در انگلیس از کریسمس سال گذشته خانه نشین شده‌اند. دولت اصرار داشت که مدارس را پس از پایان تعطیلات بازگشایی کند اما ناگزیر از شیوع گونه جدید کرونا ۱۶ دی ماه قرنطینه سراسری اعلام کرد.

پیشتر وزیر بهداشت انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای تضمینی برای بازگشایی مدارس تا پیش از تعطیلات عید پاک نداد.

در همین حال حزب کارگر از دولت می‌خواهد که در این حد فاصل کارکنان مراکز آموزشی را در اولویت دریافت واکسن قرار داده تا زمینه بازگشایی مدارس فراهم شود. «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر می‌گوید که این اقدام بخشی از تلاش های ملی برای بازگرداندن دانش آموزان به مدارس بشمار می‌رود.

این درحالیست که روند کند اجرای طرح سراسری واکسیناسیون کرونا با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است. دولت انگلیس در حالی وعده واکسیناسیون ۱۵ میلیون انگلیسی را تا اواسط ماه آینده میلادی داده که تاکنون به نیمی از این هدف‌گذاری هم نرسیده است.

از سویی، شمار قربانیان کرونایی در انگلیس رکورد می‌زند. بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده شمار جانباختگان دیروز از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت. به این ترتیب انگلیس بعد از آمریکا، برزیل، هند و مکزیک در رتبه پنجم در جهان بلحاظ شمار قربانیان کرونا قرار دارد.

جانسون دیروز در نشست خبری روزانه دولت حاضر شد تا درگذشت آمار بالای بیماران کرونایی در کشورش را تسلیت بگوید.  او در سخنانی که از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی پخش شد با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد و گفت: غم اندوهی را که در این آمار نهفته است نمی‌توان اندازه گیری کرد.

نخست وزیر انگلیس بیان داشت؛ زمانی که از این بحران خلاص شویم اطمینان حاصل خواهیم کرد که از آنچه رخ داد درس بگیریم و خود را برای سایر بیماری‌های همه‌گیر آماده کنیم.

 دولت تصویر روشنی از چگونگی کاهش محدودیت‌های کرونایی ندارد اما جانسون امروز ابراز امیدواری کرد که در جلسه ۲۲ فوریه نقشه راه خروج از قرنطینه را تشریح خواهد کرد. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید