با مشارکت پژوهشگاه وزارت ارتباطات، اولین خودروی هوشمند کشور در سایپا تولید خواهد شد.

جزییات تولید اولین خودروی هوشمند در کشور

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، امضاء شد.

در راستای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده مناسب تر از توانمندی‌های داخلی، پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تفاهم نامه‌ای امضاء کردند که در پی آن قرار است دو مجموعه یاد شده در تولید اولین خودروی هوشمند در کشور؛ طراحی و تولید حسگرها و رادار در چارچوب سیستم دستیار راننده خودرو و خودروران؛ توسعه قابلیت های خودروهای متصل و ارایه بسترهای رایانش ابری؛ طراحی و تولید نمونه قطعات با فناوری پیشرفته الکترونیکی مورد نیاز در خودرو و درنهایت بهره برداری از آزمایشگاه طرفین به منظور تکمیل فرآیند توسعه محصول همکاری داشته باشند.

گفتنی است، مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا مجموعه ای تحقیقاتی-صنعتی و یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه خودروسازی کشور است. این مجموعه توانمندی کافی و مناسب در حوزه طراحی، توسعه و تکوین خودرو دارد. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجموعه ای راهبردی و با زیرساخت های پیشرفته است که در راستای خودکفایی توسعه دانش فنی ارتباطی و اطلاعاتی فعالیت می کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید