کباب بره از کباب های خوشمزه و لذیذ است، در این مطلب طرز تهیه کباب بره را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

دستور پخت کباب بره؛ ترکیب گوشت بره با رزماری را امتحان کنید!

تکه‌های گوشت را با یک قاشق روغن زیتون چرب کنید و به آن‌ها نمک و فلفل بزنید. یک ماهیتابه را کاملاً داغ کنید. گوشت‌ها را در یک ردیف کف ماهیتابه بچینید. اگر لازم شد. هر طرف گوشت را روی حرارت برای ۵ دقیقه بپزید تا پخته شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت دنده... ۸ تکه

روغن زیتون...... ۱ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل...... به میزان لازم

سیر...... ۱ حبه

پودر رزماری...... یک چهارم قاشق چایخوری

سرکه قرمز..... پیمانه

آب گوشت.... یک چهارم پیمانه

کره..... ۱ قاشق سوپخوری

روش تهیه

تکه‌های گوشت را با یک قاشق روغن زیتون چرب کنید و به آن‌ها نمک و فلفل بزنید. یک ماهیتابه را کاملاً داغ کنید. گوشت‌ها را در یک ردیف کف ماهیتابه بچینید. اگر لازم شد. هر طرف گوشت را روی حرارت برای ۵ دقیقه بپزید تا پخته شود. بلافاصله بعد از پختن گوشت، آن را از ماهیتابه خارج کنید. آن‌ها را در یک بشقاب بزرگ بگذارید و روی آن را فویل بکشید تا گرم بماند. همة گوشت را به همین شکل بپزید و گرم نگه دارید. سیر و رزماری را داخل همان ماهیتابه برای ۳۰ ثانیه و به آرامی تفت دهید. سرکه قرمز را اضافه کنید. ذرات قهوه‌ای روی مایع را بگیرد. سرکه را برای ۱ تا ۲ دقیقه و تا تبخیر نیمی از آن روی حرارت بجوشانید. آب گوشت را اضافه کنید و مخلوط را دوباره به مرحلة جوش برسانید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. کره را اضافه کنید تا در سس ماهیتابه حل شود. تکه‌های گوشت را که گرم نگه داشته‌اید در چهار ظرف مناسب تقسیم کنید و سس را روی آن‌ها بریزید.

ترکیب گوشت بره با عطر رزماری بسیار خوش مزه می‌شود. اگر از رزماری تازه استفاده می‌کنید، حتماً مقدار کمی از آن باشد، چون در غیر این صورت طعم گوشت را کاملاً تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. رزماری را قبل از شروع آشپزی خرد کنید تا در وقت صرفه جویی شود. / شور و شیرین

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید