آستین، وزیر دفاع جدید آمربکا در نظر دارد جهت بررسی راهبردهای آمریکا در مناقشه‌های طولانی مدت عراق و افغانستان، سطح نیروهای نظامی آمریکا در این دو کشور را مورد بازبینی قرار دهد.

تصمیم پنتاگون برای بازبینی خروج نیروها از عراق و افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از وال استریت ژورنال، ژنرال «لیود آستین» وزیر دفاع دولت جدید آمریکا هم اکنون با موضوعات متنوعی در ایالات متحده و سرتاسر جهان روبرو است، اما تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج سریع بیش از ۳،۰۰۰ نظامی آمریکایی از عراق و افغانستان، کاخ سفید را با چالشی جدی در زمینه مدیریت مناقشه‌های طولانی مدت در این کشورها مواجه کرده است.

از این رو پیش بینی می‌شود که این فرمانده جدید پنتاگون برای آزمودن راهبرد آمریکا در دو مناقشه عراق و افغانستان، سطح نیروها در این دو کشور را بازبینی کند.

گفتنی است، ژنرال آستین هفته گذشته در نشست تأیید صلاحیت خود در سنا گفت که راهبردها و منابع در این مناقشه‌ها را بازبینی می‌کند؛ اما به دیدگاه خود درباره تهدیدهای برخاسته از این مناقشات یا تناسب آنها با میزان نیروها و سایر مقدورات نظامی اشاره‌ای نکرد.

«جان کربی» سخنگوی وزیر دفاع آمریکا نیز در این باره گفت که مقامات هنوز در مورد بازبینی میزان نیروها در این دو کشور تصمیم رسمی نگرفته‌اند.

جان کربی در ادامه افزود که هر تصمیمی در مورد میزان نیروها با دولت‌های عراق و افغانستان به شور و مشورت گذاشته می‌شود. با این حال وی به اینکه این بازبینی توسط چه فرد یا افرادی و در چه زمانی انجام می‌شود، اشاره‌ای نکرد.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ همواره با انتقاد از آنچه «جنگ‌های خارجی بی پایان» می‌خواند، شمار نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان را به ۲،۵۰۰ نیرو در هر کشور کاهش داد.

با این حال، تصمیم برای خروج نیروها از افغانستان از تصمیم برای خروج نیروها از عراق بیشتر جای بحث و مجادله است. مقامات بلندپایه نظامی و برخی قانونگذاران آمریکا بر این باورند که خروج نیروها از افغانستان باید بر پایه شرایط موجود از جمله میزان خشونت انجام شود؛ نه بر پایه یک جدول زمانی سیاسی.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید